Mity o odchudzaniau - nie daj się nabrać!

Mity o odchudzaniau - nie daj się nabrać!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Nie jesz śniadań, rezygnujesz z ziemniaków, wybierasz składniki „light”, a spalenie  tkanki  tłuszczowej  mity

Twoja waga nadal stoi w miejscu? Sprawdź mity oraz fakty związane z zrzucaniem niepotrzebnych kilogramów oraz przekonaj się, czy popularne przekonania na temat leczeniu odchudzającej okazują się prawdziwe.   Od ziemniaków się tyje – fałsz Same kartofle nie okazują się tuczące – zawierają mniej kalorii niż kasza czy ryż i okazują się bogate w dużo minerałów. ważne natomiast okazuje się to, z czym kartofle okazują się podawane – tłuste mięsa oraz sosy skutkują tym kumulowanie się niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów.  kartofle zwiększają też znacząco swoją wartość kaloryczną, gdy zrobimy z nich placki, chipsy czy kluski. Owoce trzeba jeść bez ograniczeń – fałsz Owoce okazują się idealną alternatywa dla tradycyjnych słodyczy, mimo wszystko należy mieć na uwadze, że również zawierają cukier, a niektóre mają go w sobie dość dużo, np. winogrona - na 100g tych owoców okazuje się to aż 17,2 g cukrów (glukoza+fruktoza). Jedzone późnymi późnymi godzinami będą czynnikiem sprawczym wzrostu wagi.   Głodówka to pozytywny metoda na zrzucenie niepotrzebnych kilogramów – fałsz Głodówka nie okazuje się świetnym środkiem na spalenie tkanki tłuszczowej. Co fakt kilkudniowy post może przyczynić się do redukcji warstwy warstwy tłuszczowej, mimo wszystko prowadzi on do osłabienia, a także wyniszczenia ludzkiego ustroju, który aby móc poprawnie działać potrzebuje licznych składniku budulcowych, witamin i minerałów. Powrót do poprzednich nawyków żywieniowych spowoduje efekt jojo. Skuteczna okazuje się jedynie pełnowartościowa kuracja dietetyczna o obniżonej składniki kcal, wprowadzona pod okiem specjalisty.   Mam nadwagę, ze względu na to że moi rodzice byli „przy kości” – nic na to nie poradzę – fałsz Nawet jeśli skłonność do nadwagi okazuje się dziedziczna, to nasz styl życia oraz sposób odżywiania wpływa na to, czy rzeczywiście się ona pojawi. Geny nie mają wpływu na to co jemy, ile jemy oraz o jakich porach – okazuje się to nasz wybór, dużo więc okazuje się zależne od nas. Nie każdy musi być modelem z okładki, ale otyłość to wynik naszego sposobu odżywiania.   Gdy nie zjem śniadania prościej zrzucę niepotrzebne kilogramy – fałsz Należy spożywać około 5 potraw dziennie w równych odstępach czasowych, aby cały moment utrzymywać metabolizm na równym pułapie. Omijanie któregokolwiek z potraw sprawia zwolnienie tempa przemiany metabolicznej i kumulowanie się warstwy warstwy tłuszczowej. Pożywne śniadanie okazuje się koniecznym

elementem rozpoczynającego się dnia, aby nasz metabolizm wszedł na pełne obroty.mity  o  kuracji

  produkty takich jak „light” trzeba jeść ile chcesz– fałsz Napis „light” na opakowaniu musi wcale sygnalizować, że składniki zawierają mniej tłuszczu albo mniej cukru. Producenci często ograniczając taki jeden, dodają więcej tego drugiego. często też w miejsce np. ekologicznego cukru używają sztucznych słodzików, które w nadmiarze nie służą zdrowiu.   Kolację należy zjeść najpóźniej o 17:00 – fałsz Sposób odżywiania powinien być dostosowany do trybu życia każdej osoby. Ostatni posiłek należy zjeść około 2-3 60 minut przed snem, Najpopularniejsze mity dotyczące odchudzania więc musi to być koniecznie godzina 17:00. Gdy zjemy kolację nazbyt prędko, odczucie pustego żołądka może powodować problemy z zaśnięciem oraz chęć wstania, aby coś dodatkowo podjeść.   Odchudzając się opłacalne jest korzystać z pomocy dietetyka – fakt Specjalista d.s. żywienia po dokładnej rozmowie i wykonaniu odpowiednich tekstów klinicznych oraz pomiarów pomoże dobrać jadłospis odpowiednią do potrzeb danego ludzkiego ustroju. Nie ma leczeniu odchudzającej cud, która okazuje się idealna dla każdego. kuracja dietetyczna musi być ustalana indywidualnie. >> Umów się na bezpłatną konsultację z dietetykiem.   Posiłki należy celebrować – fakt lepiej powoli oraz dokładnie przeżuwać kęsy. Potrzeba około 15 - 20 minut, aby do mózgu dotarł znak o sytości. Gdy jemy szybko, istnieje znaczne prawdopodobieństwo, że zjemy więcej, niż rzeczywiście potrzebuje nasz organizm.   lepiej jeść mniej, a częściej – fakt Najkorzystniej okazuje się jeść 5 potraw dziennie – 3 główne (śniadanie, centralny posiłek, podwieczorek) i 2 przekąski (II śniadanie oraz kolacja). Dzięki temu cały,  kuracja  dietetyczna  mity moment podtrzymujemy przemianę materii na równym pułapie i unikamy szybkich napadów głodu. Organizm, który nauczy się, że zawsze dostaje niezbędny posiłek, nie okazuje się odkładał warstwy warstwy tłuszczowej „na zapas”.   nadwaga powiększa ryzyko wystąpienia licznych schorzeń – fakt nadwaga nie jedynie redukuje jakość życia, także może powodować dużo schorzeń, jak na przykład: nadciśnienie, miażdżyca, udar mózgu, choroba wieńcowa, nowotwory, cukrzyca, zapalenia stawów, bóle kręgosłupa oraz zaburzenia oddychania. niepotrzebne kilogramy mogą więc zagrażać naszemu zdrowiu oraz życiu.   Aktywność fizyczna wspomaga spalenie tkanki tłuszczowej – fakt Ruch sprzyja spalaniu warstwy warstwy tłuszczowej. kuracja dietetyczna wspomagana regularnymi ćwiczeniami okazuje się więc skuteczniejsza. nie masz ochoty chodzić na siłownię? Zacznij w zaciszu domowym! Zobacz propozycje ćwiczeń >>    ; się pić podczas spożywania – fakt najlepiej okazuje się pić około 10 min. przed jedzeniem albo około pół 60 minut po. Popijanie kęsów w trakcie jedzeniu sprawia rozrzedzenie soków żołądkowych, co zaburza prawidłowe trawienie oraz wzmaga wzdęcia.   Motywacja to 1/2 sukcesu – fakt To jak podchodzimy do odchudzania (czy jesteśmy zmobilizowani, czy okazuje się to dla nas przykra konieczność) wpływa na jego efekt. Trzeba być gotowym, aby podjąć się pewnych wyrzeczeń. najlepiej okazuje się stawiać sobie niewielkie cele oraz stopniowo do nich dążyć. Gdy zauważymy pierwsze efekty w postaci zrzuconych niepotrzebnych kilogramów oraz lepszego samopoczucia – nasza motywacja wzrośnie. Dziś prezentujemy drugą część popularnych mitów dotyczących diet odchudzających. Czy menu w fast foodach bywa naprawdę takie złe? Czy przed położeniem się spać trzeba pozwalać sobie na przekąskę? Przekonajcie się sami! mit nr 8: Fast foody okazują się niezdrowe i będąc na kuracji zawsze musisz się ich wystrzegać Znając kilka trików menu w fast foodach, może być fragmentem świetnie zbalansowanej diety. Przede wszystkim należy wystrzegać się powiększonych zestawów. w miejsce dużego kubka coli z lodem opłaca

się zamówić niegazowaną wodę albo herbatę. świetnym rozwiązaniem bywa także zrezygnowanie z hamburgera

albo big maca na rzecz sałatki alt2 z kurczakiem. chipsy albo grillowane mięso zawierają sporą zawartość kalorii i co gorsze tłuszczu. Nie znaczy to jednak, że należy wystrzegać się ich jak ognia. Raz na jakiś okres trzeba pozwolić sobie na rozsądną porcje. opłacalne jest jednak zrezygnować wszelkiego rodzaju dodatków, sosów do sałatek, majonezu czy ketchupu itp.   mit nr 9: Pomijanie potraw bywa świetnym środkiem na błyskawiczną utratę wagi Coś co dla licznych z Nas może wydawać się oczywiste, tak naprawdę takie nie bywa. analizy wykazały, że ludzie, którzy pomijają duże śniadanie, aby potem skupić się na kilku wyższych posiłkach, mają dużo większe skłonności do tycia niż te osoby, które rozbijają posiłki na mniejsze porcje. Uzasadnienie bywa szczególnie jasne. Omijanie porannych potraw wzmaga ssanie w żołądku w końcowej elementy dnia, kiedy tak naprawdę powinniśmy stopniowo ograniczać przed nocą posiadanie kalorii. Dzielenie potraw na mniejsze porcje służy na lepszą kontrolę apetytu. mit nr 10: spożywanie potraw po godzinie 20:00 przeprowadza do rozrostu wagi Pora dnia, o której spożywamy dany posiłek nie ma wpływu. Ma jednak znaczenie to co spożywamy, w jakiej ilości i czy uprawiamy w ciągu dnia pewną aktywność fizyczną. Te czynniki determinują wzrost, utratę albo utrzymanie wagi. Nie kluczowe, kiedy jesz ostatni posiłek, jeśli bilans kalorii bywa dodatni, to zawsze za bardzo duża ilość pozostanie odłożony w postaci tłuszczu. Jeśli chcesz dołożyć coś na ząb tuż przed pójściem do łóżka, to najpierw przemyśl ile kalorii spożyłeś w ciągu dnia. Gdy okazuje się ich za mało, to trzeba pozwolić sobie na drobną przekąskę. Najgorsze bywa oczywiście podjadanie przed TV, kiedy skupiając się na oglądaniu nie kontrolujemy tak naprawdę tego co zjadamy. To chyba najprostszy sposób na przybranie wagi. mit nr 11: Ćwiczenie na siłowni nie bywa dobre, ze względu na to że może powodować wzrost, a nie utratę wagi Ćwiczenia ciężarami albo inne aktywności wykorzystujące masę (squat, pompki, brzuszki) mogą udzielić pomocy utrzymać albo obniżyć masę. wywołują one wzrost masy mięśniowej co poniekąd wzmacnia w zbijaniu masy. nadmierna mięśniowa potrzebuje, większej liczby kalorii co przy jedzeniu ich w niezmiennej ilości służy w pewnym sensie chudnąć. Lekkie ćwiczenia i rozciąganie 2-3 razy w tyg. nie spowoduje, że będziemy wyglądać natychmiast jak sportowcy. Do tego potrzeba odpowiedniego planu treningowego, zbalansowanej diety i określonej genetyki. Każdy z Nas znajdzie dziennie 20-30 minut, aby poćwiczyć. Nie chodzi tutaj o jakieś skomplikowane ćwiczenia, ale standardowe pompki, brzuszki czy rozciąganie. Nawet spacer albo naturalne porządki musi dużo lepszą wariantem niż zaleganie na kanapie przed TV.   mit nr 12: Orzechy tuczą i nie musisz jeść ich jeśli chcesz stracić masę W niedużych dawkach orzechy okazują się ważnym elementem diety odchudzającej. Oczywiście orzechy okazują się zasobne w kalorie i tłuszcz, ale głównie te zdrowe tłuszcze, które nie wpływają na chorób. Dodatkowo okazują się one tez bogatym źródłem białka, błonnika i minerałów – szczególnie magnezu i miedzi. Jedz małe porcje orzechów, pół szklanki różnych orzechów ma około 300-350 alt3 kalorii. mit nr 13: spożywanie wołowiny bywa złe dla kondycji i może utrudniać utratę wagi spożywanie chudego mięsa w niedużych dawkach może być opłacalne. Tak, mięso wołowe, wieprzowina albo kurczak zawierają pewną zawartość cholesterolu, też tłuszcze nasycone, ale w umiarkowanej ilości na pewno nam nie przeszkodzą. Z drugiej jednak strony zawierają też inne zdrowe produkty takie jak białko, żelazo i cynk. zabierz kawałki mięsa, które mają mniej tłuszczu albo usuwaj cały widoczny tłuszcz. Niskotłuszczowe mięso zawierają: – polędwica wieprzowa – stek wołowy – polędwica wołowa Zwracaj też uwagę na wielkość porcji. skrawek mięsa odpowiadający rozmiarowi talii kart można całkowicie, aby dostarczyć odpowiednie produkty. mit nr 14: Nabiał okazuje się tuczący i bywa niezdrowy Niskotłuszczowe albo beztłuszczowe mleko, jogurt i ser okazują się samo pożywne jak pełnotłuszczowy nabiał, ale zawierają mniej kalorii. Nabiał dostarcza organizmowi niezbędne produkty. dostaje

on białko budujące mięśnie i pomagające narządom w prawidłowej obowiązków i wapń wzmacniający kości.

dużo składników mlecznych i niektóre kefiry okazują się uświetnione w witaminę D, która wzmacnia przyswajać wapń. najmłodszych w wieku od 9-18 lat i osoby powyżej 50 roku życia powinny spożywać trzy porcje mleka, jogurtu albo sera dziennie. Dorośli w wieku 19-49 lat potrzebują 2 porcji dziennie, nawet wtedy gdy próbują zrzucić masę. Porcja bywa równa jednej filiżance mleka albo jogurtu. zabierz niskotłuszczowe albo beztłuszczowe produkty mleczne takie jak: – mleko – jogurt – ser – lody Jeśli nie tolerujesz laktozy (cukru zawartego w produktach mlecznych) zabierz produkty o niskiej zawartości albo zupełnie nieobarczone tego cukru. Sięgaj także po inne menu, które zawierają wapń i witaminę D.   mit nr 15: “Bycie wegetarianinem” znaczy, że na pewno stracisz masę i będziesz zdrowszy analizy pokazują, że osoby które wykorzystują jadłospis wegetariańską jedzą mniej kalorii i tłuszczu niż osoby nie będące wegetarianami, co w pewnym sensie bywa oczywiste. Mają one też zazwyczaj mniejszą masę w porównaniu z masą ciała ludzi, które nie okazują się wegetarianami. Wybór diety wegetariańskiej o niskiej zawartości tłuszczu może udzielić pomocy w utracie masy ciała. Z drugiej jednak strony, podobny efekt trzeba zdobyć jedząc wszystko i odpowiednio dobierając spożywane menu. kuracja dietetyczna wegetariańska może być ustalana ostrożnie w porównaniu z niewegetariańską, tak by posiadać gwarancję, że bywa odpowiednio zbalansowana. składniki, które prawidłowo leczeniu niewegetariańskiej pochodzą z składników zwierzęcych, nie zawsze znajdują się leczeniu wegetariańskiej okazują się to: -żelazo – wapń – witamina D – witamina B12 – cynk – białko Wybierając jadłospis wegetariańską, która posiada w składzie mało tłuszczu konieczne bywa dostarczenie organizmowi potrzebnych składników odżywczych. Poniżej znajduje się lista pokarmów, które powinny być stosowane leczeniu wegetariańskiej, w zamierzenia transportu organizmowi potrzebnych składników odżywczych: Żelazo: orzechy nerkowca, szpinak, sałata, chleb i płatki śniadaniowe wzbogacone w żelazo Wapń: nabiał, napoje na bazie soi, soki z owoców, tofu wzbogacone siarczanem wapnia, kapusta, brokuły. Witamina D: menu wzbogacone w tę witaminę, napoje posiadające mleko, napoje na bazie soi, soki z owoców i płatki śniadaniowe. Witamina B12: alt4 jajka, nabiał, płatki śniadaniowe wzbogacone w witaminę B12, napoje na bazie soi, miso. Cynk: pełne ziarna (szczególnie zarodki i otręby ziaren), orzechy, tofu, warzywa liściaste (szpinak, kapusta, sałata). Białko: jajka, nabiał, fasola, groch, orzechy, nasiona, tofu, burgery na bazie soi. Przygrzewające słońce to najkorzystniejsza oznaka nadchodzącej wiosny. To również pora kiedy noworoczne postanowienia o zbijaniu wagi dają o sobie znać ze zdwojoną siła. Nie dajmy mimo wszystko zwieść się mrzonkom i obietnicom o natychmiastowej utracie nadmiaru zbędnego tłuszczu. Dziś kilka mitów dotyczących odchudzania i niesamowitych diet! mit nr 1: Popularne diety wywołują stałą utratę wagi Większość z nas słyszała o restrykcyjnych dietach skupiających się na danych pokarmach. jadłospis kapuściana, grapefruitowa albo z owoców to wyłącznie jedne z przykładów. wiele z nich obiecuje błyskawiczną utratę wagi, co w pewnym sensie sprawdza się jedynie na początku. Problem polega mimo wszystko na tym, że skupiając się wyłącznie na wybranych pokarmach szybko nasze posiłki tracą różnorodność. Jemy ciągle samoczynnie i w efekcie szybko się zrażamy, co wywołuje powrót do uprzednich nawyków a w efekcie ponowne przybranie wagi z nawiązką. Głównym kłopotem dużej grupie popularnych diet okazuje się fakt, że jedząc wyłącznie określone pokarmy, nie zapewniamy organizmowi

podstawowych składniku odżywczych. rozbudza to ryzyko pojawienia licznych nieprzyjemnych chorób.

Extremalne rodzaje diet, w trakcie trwania których spożywa się poniżej 1000 kcal dziennie mogą doprowadzić nawet do zaburzeń obowiązkach serca. eksperci sugerują stopniowe spalenie tkanki tłuszczowej na poziomie 0,5-1 kg tygodniowo poprzez wybieranie odpowiednich pokarmów i aktywność fizyczną. Dzięki takiemu podejściu ograniczamy znacząco ryzyko wystąpienia cukrzycy, kłopotów z sercem czy wysokiego ciśnienia.   mit nr 2: Wysokoproteinowe/niskocukrowe diety to najzdrowszy sposób na utratę wagi Długotrwały wpływ efektu rodzaju diet na zdrowie nie został dodatkowo do zakończenia poznany. określone okazuje się natomiast, że wysokobiałkowe posiłki posiadające spore ilości mięsa, jajek i sera nie okazują się najlepszym przykładem prawidłowo zbalansowanego odżywiania. Spożywanie sporej ilości pokarmów zawierających cholesterol, może zwiększać ryzyko pojawienia się przewlekłych chorób serca. tymczasem mała ilość owoców, warzyw czy dodatków z pełnego ziarna redukuje ruchy jelit i może doprowadzić do pojawienia się kłopotów z obstrukcjami. Dodatkowo mogą wystąpić nudności, zmęczenie i osłabienie ludzkiego ustroju. nadto mała ilość dziennego spożycia węglowodanów (poniżej 130 g dziennie) wywołuje wzrost stężenia ketonów we krwi. Ich podwyższony ilość może prowadzić do wzmożonej wytwarzaniu kwasu moczowego mającego znaczący wpływ na występowanie dny moczanowej albo pojawienia się kamieni nerkowych. leczeniu odchudzającej wysokoproteinowo-niskocukrowe niejednokrotnie skupiają się na jedzeniu niewielkiej ilości kalorii, gdyż wybór potraw okazuje się z reguły dość ograniczony. przeprowadza to oczywiście do prędzej utraty wagi, w stosunkowo krótkiej perspektywie czasu. nie da się mimo wszystko utrzymać w sekrecie, że spożywanie wszystkich składniku odżywczych w mniejszej ilości da podobny efekt mimo wszystko bez negatywnych skutków ubocznych. Dzięki odpowiednio zbalansowanemu planowi żywieniowemu nie będziemy musieli rezygnować z najlepszych składniku odżywczych, które dostarczą nam owoce, warzywa albo pokarmy pełnoziarniste. Zróżnicowane menu uprości również ściskanie się mniejszej ilości kalorii.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness