Na czym polega dieta 8h? Jadłospis na 7 dni!

Na czym polega dieta 8h? Jadłospis na 7 dni!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

  Argumenty do odczarowania naszej wiedzy o prawidłowej leczeniu dostarczył autorom m.in.Dieta  8h    efekty

zespół doktora Satchidanandy Pandy, biologa z Salk Institute w usa. - Skoro wiemy, że tyjemy poprzez śmieciowe menu, za znaczne porcje i niedobór aktywności, i skoro znajdujemy się na dietach odchudzających, pocimy się na siłowniach i staramy się jeść niskotłuszczowo, dlaczego nieustannie jesteśmy grubsi i grubsi? - zapytał dr Panda. Pokazał Davidowi Zinczence dwie mapy USA - pierwsza to w nocy zdjęcie satelitarne, druga - z zachorowalnością na cukrzycę. Były identyczne. Co z tego wynika? Dr Panda uważa, że za nadwaga jest odpowiedzialny sztuczne światło. Tak, sztuczne światło, późne poruszanie się spać i - co za tym idzie - menu w nocy. - tylko 200 tys. lat temu nauczyliśmy się kontrolować ogień - tłumaczy dr Panda, ale nikt nie miał go domu, by móc się kłaść długo po zmroku. Od kilkudziesięciu lat każdy ma światło. i właśnie to bywa przyczyną Dieta  8h    menu  rozregulowania dobowego okresu jedzenia i poszczenia. Jemy za długo i jemy nadto wiele. Badacz stanął na czele zespoły, która zrobiła test: podzielił myszy na dwie zespoły, jednej pozwolił jeść o każdej porze, drugiej wyłącznie w ośmiogodzinnym przedziale. Efekty? Po 100 dniach jedne myszy były grube, a drugie chude. Badacze zaczęli eksperymentować na sobie. - Dziś żaden z nas nie je po 20 - kwituje dr Panda. Brzmi sensownie. Faktycznie nie sposób przypuszczać naszych przodków z paleolitu o to, by jedli syte śniadanko i kładli się do snu z pełnymi trzewiami. Zresztą badania na stulatkach wykazują, że najdłużej żyją ci, którzy nie dojadają. nigdy nie umiałam pogodzić tego faktu z narzuconym mi poprzez dietetyczkę rytmem składników co trzy h. bo ten rytm wyklucza głód. Rytm ten mimo wszystko ma sens, gdy wstawi się go w 8-60-minutowy plan dnia. To nie koniec dowodów badawczych. Według Hit! Dieta 8h bije rekordy popularności! tekstów klinicznych przeprowadzonych w 2009 r. w Texas Tech University, kiedy robimy dłuższe przerwy w jedzeniu, mitochondria w warstwach produkują więcej ATP, czyli źródła energii komórkowej, wzrasta też tempo rozkładania tłuszczów i zużycia glukozy, a maleje wytwarzanie wolnych rodników, które skutkują tym starzenie się. A co z 16-godzinnym postem? Czyż nie uczono nas, że gdy nie jemy, przemiana materii zwalnia, ciało przestawia się na tryb oszczędnościowy, czyli kumulowanie sadła? Ale z drugiej strony, jeśli to fakt, to w jaki sposób nasz przodek mógłby gonić za mamutem, gdyby pozbawiony śniadania osłabł? Oczywiście gdyby jadł wyłącznie wafle ryżowe, grejpfruty i sałatkę, jego przemiana materii by zwolnił na pewno, co bywa skutkiem ubocznym tradycyjnych diet ograniczających kalorie. To właśnie wtedy organizm wpada

w panikę, bo niby menu bywa, ale energii za mało, więc zaczyna wyprodukować grelinę -  Dieta  8h  jak  działa

hormon wywołujący głód - rzucasz się na menu i efekt jo-jo murowany. A nasz przodek, jeśli jadł, to obficie i wartościowo, a czasowe przestoje nie zmniejszały jego witalności. badania wykazują ponadto, że post okresowy sprzyja wytwarzaniu leptyny - hormonu odpowiedzialnego za zmniejszenie głodu. Zinczenko i Moore mówią, powołując się na badania, że kuracja dietetyczna 8-godzinna bywa świetna dla mózgu, bo rzucając mu wyzwanie ograniczenia energii (a mózg w naszym ciele spala jej najwięcej), zmusza go do wyprodukowania większej liczby połączeń. Przy okazji w mózgu powstaje więcej tzw. czynnika BNDF odpowiedzialnego za przeżywalność komórek nerwowych, a więc mózg funkcjonuje dłużej i sprawniej, przeciwdziałając chorobie Alzheimera i Parkinsona. kuracja dietetyczna 8 godzinna dobra dla mózgu? U ludzi na leczeniu 8-godzinnej zauważono spadek poziomu kortyzolu, czyli hormonu sytuacji stresogennych. Chyba nie muszę tłumaczyć, co to dla nas znaczy! badania przeprowadzone na Uniwersytecie Kopenhaskim dowodzą ponadto, że u facetów poszczących co drugi dzień insulina wytwarzana poprzez organizm skuteczniej radzi sobie z obniżaniem poziomu cukru we krwi. A więc kuracja dietetyczna ochrania przed cukrzycą. mimo wszystko jeśli już alt2 masz podwyższony pułap cukru, nie musisz eksperymentować z dietą, zanim cokolwiek zmienisz w własnym odżywianiu, skonsultuj się z lekarzem. badania amerykańskie wykazują, że u ludzi okresowo poszczących spada o 58 procentach zagrożenie przypadłości wieńcowej. stany zapalne, złogi cholesterolu - to przypadłości ludzi jedzących poprzez całą dobę. menu 8 godzinna - zasady Na owej diecie jemy wyłącznie w ciągu wybranych 8 godzin dnia. Dla jednych optymalne będą h od 8 do 16, dla innych od 12 do 20. Wybór należy do ciebie, masz tylko dać odpocząć układowi pokarmowemu poprzez bite 16 godzin. Poza okresem Hasła propagujące tę dietę to - jesz ile chcesz, co chcesz, z czym chcesz. W zasadzie nie ma żadnych barier, poza jednym - musisz jeść w ciągu wybranych ośmiu godzin każdego dnia. Brzmi nieźle. Przyjrzyjmy się zatem, o co chodzi z dietą ośmiogodzinną. REKLAMA Muszę powiedzieć, że zaciekawiła mnie ta „rewolucja w odżywaniu”. Do tego poziomu, że kupiłam powieść "menu 8-godzinna" - autorstwa Davida Zinczenko i Petera Moore'a?. Podzielę się z wami tym, czego się dowiedziałam o tym nowym sposobie odżywania się. Sami

będziecie mogli zdecydować, czy podoba wam się ta metoda,

czy więcej przemawiają do was inne sposoby na osiągnięcie lub utrzymanie organizmu i fajnej sylwetki. Jesteśmy tym co jemy, ; kiedy jemy Nie ulega wątpliwości, że na to jak człowiek wygląda, jak się czuje, czy choruje - wpływa to, co je. Według autorów kuracji odchudzającej ośmiogodzinnej ; ważne okazuje się to, kiedy je. Za epidemię nadwagi i otyłości winią tylko zasypanie świata śmieciowym spożywaniem, ale także znaczne wydłużenie procesu żywieniowego poprzez sztuczne światło. Trudno się z tym nie zgodzić - człowiek bez światła żył według ekologicznego porządku. Chodził spać razem z zapadnięciem zmroku, wstawał z pojawianiem się słońca. W tym procesu również się odżywiał. obecnie kwestia wygląda zupełnie w inny sposób. Doba nowoczesnej, pracującej osoby szczególnie się wydłuża, a jednakowym wydłuża się cykl żywieniowy. i co za tym idzie, zazwyczaj wzwyż alt3 idzie wskazówka sylwetkę. Kiedy jeść menu ośmiogodzinna zakłada, że jemy w ciągu (w zasadzie) dowolnie dobranych ośmiu godzin w trakcie dnia. Autorzy zniechęcają do składników śniadania, proponują zacząć dzień od ciepłego napoju. Pierwszy posiłek może być nawet sześć godzin po przebudzeniu! To rzeczywiście zupełnie nowe podejście. Argumentacją za takim rozwiązaniem okazuje się to, że poszcząc w pierwszej elementy dnia spalamy zapasy energetyczne obecne w wątrobie (w formie glikogenu). Spaliwszy je, w kolejnych partiach dnia możemy zacząć spalać tkankę tłuszczową. Według tej nowatorskiej metody dzień musi rozpocząć od krótkiej aktywności fizycznej, mającej zamiarze pobudzenie zużycie glikogenu. ważne okazuje się picie dużej ilości h2o w pierwszej, postnej elementy dnia, co przynieść ma dodatkowo lepsze efekty w pozbyciu się paru kilogramów. Rada na zabicie głodu w kilka pierwszych godzin po przebudzeniu to wypicie ciepłego napoju - kawy lub herbaty - które mają pomóc w oszukaniu głodu. Po kilku porach postu da się zasiąść do „śniadania”, czy jakkolwiek nazwiemy ten posiłek. i poprzez następne osiem godzin - smacznego - da się jeść co się chce (prawie). Czy rzeczywiście da się jeść wszystko? praktycznie nie ma w tej diecie zakazów. okazują się natomiast określone rekomendacje dotyczącego tego, co musi ograniczyć. Nie ma tu nic umyślnie zadziwiającego. Węglowodany jasne, słodycze, biały ryż, pszenne makarony, białe pieczywo, słodycze, nasycone tłuszcze czy syrop fruktozowy - to z nich należałoby zrezygnować. Dodatkowo zasadą okazuje się całkowite wręcz zrezygnowanie z napojów gazowanych. Pamiętajmy, że ta książka powstała w Stanach, gdzie ludzie piją hektolitry tych trunków. okazują się też składniki, które, każdej konfiguracji, ale codziennie, powinny posiadać swoje miejsce w jadłospisie. Zatem, chcąc odżywiać się według zasad kuracji odchudzającej ośmiogodzinnej każdego dnia powinniśmy zjeść jajko, chude mięso (najdogodniej z indyka), orzechy, coś z szerokiej gamy suplementów nabiałowych, jarzyny strączkowe, maliny lub jagody (nie zawsze okazuje się o nie prosto), owoc, szpinak i inne zielone warzywo, dodatkowo pieczywo z mąki pełnoziarnistej. Poza alt4 tymi kilkoma wykluczonymi i zalecanymi produktami - hulaj dusza, piekła nie ma. Jesz co chcesz. Aha, dodatkowo jedno - alkohol da się, ale nie częściej niż 2 razy w tyg. (w niewielkich proporcjach). Naaa seeen ? Jak wspomniałam na początku, dość istotnym, wręcz podstawowym założeniem kuracji odchudzającej ośmiogodzinnej okazuje się powrót do ekologicznego rytmu i nastawienie z powrotem rozregulowanego zegara biologicznego. Aby jest to możliwe, poza spożywaniem w wyznaczonych

porach niezwykle ważna okazuje się porcję snu. 

Spać powinniśmy zatem również w określonych stałych porach. Nawet w weekendy. Osiem godzin - sen i pobudka codziennie o tej samej godzinie - zagwarantuje to lepszy odpoczynek, dodatkowo powrót do ekologicznego rytmu. Zaraz po przebudzeniu szybka rozgrzewka, osiem minut aktywności. ; to być nasz jedyny ruch w ciągu dnia, ale może. Jeśli zdecydujemy się na dodatkowy trening to super, ale nie później niż cztery 60 minut przed snem (rozbudzony treningiem organizm trudniej zasypia i gorzej odpoczywa). Żeby nie zakłócać snu nie powinniśmy pić kawy po godzinie czternastej. Po co w zasadzie ten post? Post ma zadziałać tak, aby organizm skutecznie spalał bieżące zasoby energetyczne, rezerwy glikogenu, dodatkowo tkankę tłuszczową. Według założeń dietę ma zapobiegać również wstąpieniu mnóstwo dolegliwości, jak na przykład cukrzyca, wysokiego ciśnienia, choroba Alzheimera i inne przypadłości układu nerwowego. Ma wzmacniać odporności i ochraniać przed stresem, zaburzeniami hormonalnymi. To wszystko mamy zawdzięczać właśnie trwającemu szesnaście godzin postowi, który pozwala organizmowi, a dokładnie komórce, a dodatkowo dokładniej jej mitochondriom - odpocząć. Mitochondria okazują się strukturami odpowiadającymi za produkcję ATP - to właśnie energia dla naszego ciała. Zbędnym produktem tejże wytwarzania okazują się wolne rodniki - cichy zabójca - odpowiedzialny za wiele dolegliwości. Post zatem oddziałuje dwojako. Kiedy nie dostarczamy energii z spożywaniem mitochondria mają okres odpocząć, dodatkowo poprzez jakiś okres nie produkują wolnych rodników, dzięki czemu organizm ma okres je „posprzątać”. Oczywiście to tylko zarys tego na jakich zasadach oddziałuje ta dietę. Jestem ciekawa czy was przekonuje, obchodzi. Co myślicie?


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness