Najlepsze źródło zdrowia - kasza! Jedz ją codziennie

Najlepsze źródło zdrowia - kasza! Jedz ją codziennie

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Nie bez względu kasza jęczmienna była jednym z głównych

preparatów w kuchni naszych babć. okazuje się zaliczana do zespoły najzdrowszych kasz i wykazuje zdrowotne właściwości dla naszego organizmu. Niestety, coraz częściej o niej zapominamy, zastępując ją innymi wyrobami. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że ma nie tylko znakomity odczucie smakowe, ale też mnóstwo witamin i preparatów odżywczych. SPIS TREŚCI  Kasza jęczmienna - charakterystyka  Kasza jęczmienna - właściwości zdrowotne  Kasza jęczmienna - przepisy Kasza jęczmienna - charakterystyka Jak sama wskazuje, bywa wytwarzana z ziaren jęczmienia – zboża, które bywa znane także jako pasza dla zwierząt i podstawa do wytwarzania słodu jęczmiennego. Zazwyczaj ma szary kolor z zielonkawym albo żółtym zabarwieniem. W zależności od rozdrobnienia, grupujemy ją na pęczak, czyli całe ziarna jęczmieniapozbawione jedynie łuski, kaszę wiejską (połamany pęczak) i perłową, czyli rozdrobniony i wypolerowany pęczak. W zależności od tego, jaki rodzaj wybierzemy, możemy użyć jej do przyrządzenia krupniku, gołąbków czy zapiekanek, więc jako co więcej do sosów i potraw mięsnych. Polecane wideo: 10 fotografii Które zboża okazują się najzdrowsze? składniki z przetworzonego ziarna okazują się zazwyczaj trwające na półkach sklepach, gdyż mają dłuższą świeżość. Problem tkwi w tym, że przetworzone ziarna okazują się uboższe... Kasza jęczmienna - właściwości zdrowotne Kasza jęczmienna to przede wszystkim zasobne bogactwo błonnika. Dzięki temu elementowi bywa polecana osobom cierpiącym na długotrwałe lub nawracające obstrukcje. Poprawia ruchy jelit, przeciwdziała magazynowaniu się zawartości żołądka w żołądku i jelitach, a co za tym idzie – redukuje niebezpieczeństwo rozwoju dolegliwości układu pokarmowego i służy w pozbyciu się kilku niepotrzebnych kilogramów. Błonnik pokarmowy obniża też zakres cholesterolu we krwi. Dzięki dużej zawartości skrobi bywa ona świetnym produktem szczególnie dla ludzi prowadzących aktywny tryb życia. Jako że skrobia powoli zamienia się w glukozę, nie tylko uaktywnia do eksperymentów wszystkie komórki ciała, w tym mózg i mięśnie, ale zapewnia także organizmowi energię na długi okres. Kasza jęczmienna to zasobne bogactwo witamin z zespoły B, w szczególności witamin B1, B2 i B6, więc witamin E, K, PP, kwasu foliowego i krzemu, cynku, wapnia, manganu i miedzi. Zawartość witaminy K bywa odpowiedzialna za cecha wspomagania eksperymentów układu krwionośnego i za krzepliwość krwi. Wzmacnia też budowę ścian naczyń. Dzięki temu przeciwdziała powstawaniu zatorów, zakrzepów i żylaków, więc siniaków i krwiaków. Jeśli dodatkowo więcej chcemy wzmocnić tę cecha kaszy jęczmiennej, warto połączyć ją w jednym daniu z zielonymi warzywami. Zawartość licznych preparatów mineralnych i witaminy E i kwasu foliowego wspomaga walkę z niedokrwistością. obecne w kaszy witaminy z zespoły B pomagają pozbyć się skutków nerwów, poprawiają pamięć i koncentrację, więc wpływają na pracę układu nerwowego. Jeśli więc prowadzimy stresujący tryb życia, w którym mało bywa aktywności fizycznej, warto włączyć kaszę jęczmienną na stałe do swojej diety. często uważa się, że produkt taki bywa szczególnie kaloryczny, Kasza jako źródło zdrowia dlatego świetnie zlikwidować go z diety. Nic więcej mylnego. Tak naprawdę o kaloryczności kaszy decyduje sposób, w jaki ją podamy. poważne sosy, tłusta śmietana czy ociekające tłuszczem skwarki szczególnie unoszą jej składników pełne kalorii i to one wpływają na kolejne centymetry w pasie. Kasza jęczmienna - przepisy Kasza jęczmienna bywa świetnym zastępstwem dla ziemniaków, ryżu czy makaronu. Nadaje się nie tylko jako dodatkowo do porcji mięsa, więc do różnego rodzaju sosów, np. grzybowego czy gulaszu. Należy najpierw opłukać ją pod zimną bieżącą wodą, a później ugotować. Jeśli wybierzemy kaszę pęczak, to 1 jej szklankę gotujmy w 3 szklankach h2o.

Jeśli mimo wszystko sięgniemy po kategorię wiejską czy perłową,

to na 1 jej szklankę przygotujmy 2,5 kubka h2o. Całość gotujemy pod przykryciem do kilku chwilach, w którym stanie się miękka i wchłonie całą wodę. Możemy też wykorzystać łatwiejszy sposób. Sięgnijmy wtedy po porcjowaną kaszę, którą gotujemy w osolonej wodzie w woreczku. zaleca się eksperymentować i oprócz tradycyjnego krupniku przygotować inne pyszne dania. Jeśli znudziła nam się tradycyjna postać gołąbków, mięsny farsz zastąpmy tym przygotowanym z kaszy jęczmiennej i pieczarek. jest wystarczające ją ugotować, a grzyby pokroić w półplasterki i udusić na maśle. artykuły później mieszamy. Farsz w klasyczny sposób nakładamy w spisie kapusty. idealnym pomysłem na lunch do eksperymentów albo błyskawiczną przegryzkę bywa przygotowanie sałatki z tym składnikiem. Ugotujmy woreczek kaszy, a kiedy wystygnie, dorzućmy do niej pokrojoną w plastry rzodkiewkę, zielony ogórek, szczypiorek i paprykę. Doprawmy solą i pieprzem, a jeśli lubimy, także jogurtem sprawdzonym. Od lat przegrywa na naszych stołach z makaronem, ryżem i ziemniakami. specjaliści ds. żywienia skarżą się nawet, że kasza jaglana bywa obecnie u nas niemal zapomniana. A szkoda, bo bywa szczególnie smaczna i wyjątkowo wartościowa pod względem odżywczym Setki lat temu były istotnym składnikiem jadłospisu zarówno ludzi ubogich, ; szlachty. Doceniano odczucie smakowe kasz i ich kuchenne szans. Niestety, w czasach komuny o kaszach zapomniano, spychając je na daleki plan po wszechobecnych kartoflach. pora na nadrobienie zaległości, bo kasza to bogactwo smaku i kondycji. Specjaliści okazują się zdania, że im mniej przetworzona, tym lepsza. Wśród licznych kasz do w szczególności wartościowych zalicza się jaglana. Nie bez powodu nazywana bywa nazywana królowa kasz. Dostarcza dużo białka i ma najwyższą wśród kasz zawartość witamin z zespoły B. posiada dużo żelaza, które ochrania przed niedokrwistością, miedź wspomagającą odporność i lecytynę korzystnie wpływającą na pracę mózgu. To zasobny magazyn składników mineralnych - Kasza jaglana to niedoceniane bogactwo kondycji i ciepła. Ta lekka i smaczna kasza o pradawnych korzeniach powstaje z prosa. Co w niej znajdują się? Zasobna bywa w sole mineralne: potas, wapń i przede wszystkim alt2 wit. z zespoły B (B1, B2, B6). posiada rzadko spotykaną krzemionkę, wyjątkowo wartościową dla kondycji stawów i ciała. Kasza jaglana nie posiada glutenu, co sprawia, że może być stosowana poprzez osoby na niego uczulone (osoby z celiakią). okazuje się także świetnym źródłem białka i rzadko sprawia alergię, dlatego bywa bezpiecznym produktem, zwłaszcza dla pociechy. Kasza jaglana, poza swoimi właściwościami odżywczymi, ma także dwie szczególnie kluczowe cechy: rozgrzewa organizm i odkwasza go, pomagając utrzymać równowagę kwasowo-zasadową potrzebną do prawidłowej eksperymentów człowieczego ustroju. To jedyna kasza o działaniu zasadotwórczym, czyli nie zakwasza człowieczego ustroju. Podobne właściwości mają jarzyny i owoce - tłumaczy olga Słomkowska, dietetyk medyczny i sportowy. dużo ludzi omija kaszę z daleka, ze względu na to że wydaje im się wyłącznie nudnym dodatkiem do obiadu. Tymczasem kaszę jaglaną trzeba jadać na mnóstwo sposobów. redukować nas może jedynie nasza kulinarna wyobraźnia. To baza dla mnóstwo szczególnie wartościowych i odżywczych potraw. W wersji wytrawnej świetnie smakują zrobione z niej placki, zapiekanki, pasztety, kotlety, sałatki. zaleca się wykorzystywać ją jako do tego do zup albo składnik pierogów czy gołąbków. Świetnie sprawdza się w roli farszu, którym trzeba wypełniać jarzyny i mięsa. Znajduje się też w tradycyjnych śląskich krupniokach. Na słodko z pewnością zasmakuje dzieciom. trzeba ją jadać ugotowaną na sypko np. z mlekiem (w owej wersji jest szczególnie dobra na śniadanie) albo zapiekać z różnymi owocami i podawać jako deser. mnóstwo osobom wydaje się, że kasza to kaloryczny preparat, który po zjedzeniu powiększy obwód pasa. Nic bardziej mylnego. okazuje się jednym z w szczególności lekkostrawnych specyfików konsumpcyjnych. Jeśli nie bywa serwowana z kalorycznymi dodatkami, staje się sprzymierzeńcem w bitwie z nadprogramowymi kilogramami. Porcja kaszy na talerzu to zaledwie 140 kcal. Kasza jaglana to doskonałe pożywienie dla maluchów m.in. dlatego, że wspomaga wzrost. Powinniśmy po nią sięgać podczas zakażeń - ma oddziaływanie detoksujące i rozgrzewające, ; przeciwgrzybicze. okazuje się pomocna w leczeniu niestrawności i biegunek. Jej menu obniża zakres cukru we krwi. Muszą na nią mimo wszystko uważać osoby chore na wrzody żołądka i dwunastnicy i niektóre przypadłości

układu pokarmowego - np. nowotwory.

Kasze mogą bo podrażniać śluzówkę jelit. Mimo, że nadal niejednokrotnie kojarzy nam się z czasami PRL-u i barami mlecznymi i na jakiś czas utraciła sława na rzecz ziemniaków i makaronów, wraca na nasze stoły w wielkim stylu - jako bogactwo organizmu i mnóstwo preparatów odżywczych. Kasza – okazuje się jednym z w szczególności wartościowych wśród preparatów zbożowych. Kasze okazują się to nasiona zbóż nieobarczone łuski albo lekko rozdrobnione. Ze względu na wysoką zawartość preparatów odżywczych w szczególności odżywcze okazują się kasze gruboziarniste. Na rynku znajdziemy również kasze alt3 średnio- albo drobnoziarniste, czyli więcej oczyszczone z łuski nasiennej i więcej rozdrobnione. W zależności od rodzaju zboża, z jakiego okazuje się pozyskana i sposobu obróbki surowca, kasze grupujemy na gryczane, jęczmienne, z płatków owsianych, pszenne, z prosa i kukurydziane.   Kasze zdecydowanie przeważają nad innymi wyrobami zbożowymi jak pieczywo czy makarony. okazują się też lepszym źródłem energii niż ziemniaki, tak niejednokrotnie występujące na polskich stołach. Kasze okazują się m.in. źródłem błonnika, magnezu, potasu, fosforu, żelaza i cynku, więc folianów i witamin z zespoły B i wit. E - mówi Joanna Sobczak, dietetyk Naturhouse   Kasze stanowią przede wszystkim cenne bogactwo energii w postaci węglowodanów złożonych (100g kaszy to ok. 340 kcal). okazują się zdecydowanie lepszą dodatkowa opcja niż ziemniaki czy makarony, ze względu na to że węglowodany obecne w kaszach uwalniane okazują się stopniowo, przeciwdziała to gwałtownym skokom poziomu cukru we krwi, a my czujemy się dłużej nasyceni. Ponadto kasza gryczana, jaglana, kukurydziana i z prosa nie zawierają glutenu - kasze te będą zatem idealnym dodatkiem do dań głównych i źródłem energii diecie u ludzi chorych na celiakię albo nietolerancją glutenu - zauważa dietetyk.   zaleca się pamiętać, że kasze zawierają także pewną dawka białka. bywa to istotne zwłaszcza dla ludzi rezygnujących z spożywania mięsa i odrębnych preparatów zwierzęcych, które zwykle stanowią podstawowe bogactwo tego składnika diecie. Jeśli więc wybieramy jedynie artykuły pochodzenia roślinnego, kasze pojawiąjące się w towarzystwie roślin strączkowych, obok źródła energii będą uzupełniały naszą jadłospis w składnik budulcowy, jakim okazuje się białko - diagnozuje Joanna Sobczak. w szczególności popularna i zarazem w szczególności wartościowa pod kątem odżywczym okazuje się kasza gryczana, powstająca z ziaren gryki. posiada w zawartości najwięcej błonnika, który warunkuje prawidłową pracę przewodu pokarmowego, dba o odpowiednią ruchy jelit i przeciwdziała zaparciom.

Ponadto odpowiednia dawka błonnika diecie służy w bitwie ze nazbyt wysokim poziomem cholesterolu we krwi utrudniając jego wchłanianie z pożywienia. taki rodzaj kaszy okazuje się więc szczególnie polecany osobom z dolegliwościami serca i nieprawidłowymi parametrami lipidowymi. Ponadto kasza gryczana okazuje się najlepszym źródłem magnezu, który tymczasem warunkuje prawidłową pracę mięśni i układu nerwowego, ma także wpływ na gospodarkę wodną naszego człowieczego ustroju. Niedobór tego pierwiastka może powodować m.in zaburzenia rytmu serca, nadciśnienie czy wzrost poziomu cholesterolu we krwi.   Coraz większą popularnością cieszy się kasza jaglana – z prosa. Podobnie jak w kaszy gryczanej, znajdziemy w niej sporą dawka błonnika i preparatów mineralnych. Jednym z szczególnie ważnych pierwiastków, którego bogactwo stanowi kasza jaglana okazuje się potas. Potas razem z sodem i chlorem odpowiada za prawidłową gospodarkę wodną i równowagę kwasowo-zasadową człowieczego ustroju. Większość preparatów w naszej diecie ma oddziaływania kwasotwórcze (mięso, ryby, jaja, większość preparatów zbożowych). Kasza alt4 jaglana, więc w nieco mniejszym nasileniu kasza gryczana wykazują oddziaływanie alkalizujące, to znaczy przyczyniają się do odkwaszania człowieczego ustroju. Jeśli więc czujemy się zmęczeni i osłabieni, a bywa zależna nam na dobrej kondycji fizycznej i samopoczuciu, kasza jaglana musi ; w naszym menu częściej. W akcie płciowym do odrębnych kasz ta jaglana posiada najwięcej wit. B1, która odpowiedzialna okazuje się za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. witaminy z zespoły B razem z cynkiem i selenem odpowiadają za świetną kondycję włosów ciała i paznokci Kasza jęczmienna okazuje się najchętniej wybieraną kaszą w Polsce. Możemy znaleźć kilka jej rodzajów w zależności od poziomu rozdrobnienia: perłową, łamaną i pęczak. Najwięcej składników odżywczych znajdziemy w pęczaku, ze względu na to że okazuje się najmniej oczyszczony; kasza perłowa tymczasem jest idealnym składnikiem diecie lekkostrawnej. gdyż kasza jęczmienna posiada mniejszą dawka błonnika niż wspomniana już kasza gryczana i jaglana, wskazana jest szczególnie diecie ludzi z wrażliwym układem związanym z trawieniem, więc u najmłodszych i ludzi starszych. Ponadto zaleca się przyswoić, że kasza jęczmienna posiada większą dawka wit. K i wapnia w akcie płciowym do odrębnych kasz. znajdziemy w niej także sterole roślinne, które służą w obniżaniu poziomu cholesterolu we krwi. Ostatnio ogrom mówi się też o kaszy z komosy ryżowej czyli quinoa. To co wyróżnia quinoa wśród odrębnych kasz to obecność pełnowartościowego białka. przeciwnie do komosy ryżowej większość preparatów roślinnych uboga okazuje się w białka takie jak lizyna i izoleucyna. okazują się to białka występujące przede wszystkim w produktach ;. Komosa może być zatem świetnym źródłem tych preparatów diecie wegetarian. Poza tym znajdziemy w niej większą niż w odrębnych zbożach dawka błonnika, więc witaminę E, wit. z zespoły B, artykuły mineralne i kwasy nienasycone omega-3. bywa produktem bezglutenowym, więc charakteryzuje się niewielkim indeksem glikemicznym, wskazana jest zatem osobom z podwyższonym poziomem glukozy we krwi i cukrzycą. Miejmy nadzieje, że moda na kaszę szybko nie zleci, a my na nowo przyzwyczaimy się do jej obecności na naszych talerzach, czerpiąc z niej wszystko co najlepsze czyli energię i bogactwo preparatów odżywczych - podsumowuje Joanna Sobczak, dietetyk Naturhouse Poniżej prezentujemy przepis na Wodę Barleya - napój przygotowywany z kaszy, który wyłącznie orzeźwia, ale okazuje się również pomocny przy kłopotach z trawieniem. Codziennie szklankę tej płynu wypija podobno brytyjska królowa Elżbieta. Przygotowanie: Kaszę wsypać do garnka z wodą. Gotować poprzez ok. 30 minut, aż ubędzie 1/2 płynu. Po tym czasie zdjąć z ognia i przecedzić poprzez nieduże sitko. Do płynu dodać soki i cukier. Całość dokładnie wymieszać. trzeba dodać również startą skórkę z cytryny. Tak przygotowaną wodę wstawić do chłodziarki. dawać schłodzoną, z lodem i plasterkiem cytryny albo limonki.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness