Oto 5 najlepszych ćwiczeń ogólnorozwojowych! Musisz je wypróbować!

Oto 5 najlepszych ćwiczeń ogólnorozwojowych! Musisz je wypróbować!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Ćwiczenia wielostawowe dają siłę, masę oraz kondycję,ćwiczenia  ogólnorozwojowe

dodatkowo skracając pora treningu. W takiej elementy masz mało okresu? Ze względu na inne pilne obowiązki znów nie zdążyłeś przeprowadzić treningu? Spokojnie, nawet dla ciebie bywa rozstrzygnięcie, jeśli pragniesz zadbać o swoją sylwetkę. Słyszałeś już o treningu obwodowym? Jeśli nie, w takim wypadku rozsiądź się komfortowo oraz przeczytaj poniższy artykuł. Plus bywa taki, iż pomimo tego, że plan bywa wymagający, to sam trening można przeprowadzić zarówno na siłowni, oraz mieszkania 1. Trening obwodowy – co to takiego? Trening obwodowy, zwany także TFW, to szczególnie intensywny plan treningowy uwzględniający na jakiejkolwiek sesji treningowej wykonanie co najmniej jednego ćwiczenia na wszystkie główne zespoły mięśniowe. okazuje się on szczególnie wymagający, ale może z niego zrobić użytek każdy – zarówno osoba początkująca, zaawansowana, oraz te osoby, które pragną szybkich efektów Należy dodać, że bywa to trening, który potrzebuje od osoby trenującej dość pozytywnej wydolności oddechowej i wytrzymałości mięśniowej. Dlatego osoby rozpoczynające przygodę z podobnym treningiem fizycznym, powinny przygotować się na niezły wycisk. Aby uniknąć kontuzji, a jednocześnie podołać wszystkim stacjom towarzyszącym treningowi obwodowemu, trzeba rozpoczynać od mniejszej ilości stacji, dobierając jednocześnie mniejsze obciążenia. Po zaadaptowaniu się i zahartowaniu siły oraz wydolności, można stopniowo próbować sił przy większej ilości stacji obwodowej. Trening obwodowy bywa szczególnie ciekawym oraz skutecznym rozwiązaniem dla poprawy sprawności powszechnej wydolności człowieczego ustroju. Plusem tego rodzaju aktywności bywa także to, iż można ją przeprowadzić w domowych warunkach, bez wymogi dostępu do sprzętu treningowego, choć jeśli ma się do niego dostęp, o dużo skuteczniej bywa zrobić użytek z wolnych ciężarów w ramach urozmaicenia treningu i wniesienia więcej dobitnych bodźców dla mięśni. Trening obwodowy może mieć szczególnie różny plan, a zawartość ćwiczeń ustala się odpowiednio do ilości ćwiczonych partii ciała oraz doświadczenia trenującego. Trening obwodowy może mieć dobrane pod gust trenującego ćwiczenia, bo ich dobór nie bywa Hit! 5 najlepszych ćwiczeń ogólnorozwojowych! ściśle określony. Trening obwodowy dla zaawansowanych może opierać się nawet na dwóch ćwiczeniach na jedną partię oraz liczyć do dziesięciu albo 12 obwodów. Trening obwodowy na masę sprawdza się zwłaszcza u początkujących, dlatego więcej zaawansowani powinni zrobić użytek z odrębnych metod w trakcie treningów, czyli takich, których funkcją bywa konstruowanie stricte masy mięśniowej, a więc sięganie po ćwiczenia progresywne, skupione na znaczniejszych ciężarach oraz metodzie wolniejszych serii. 2. Zasady treningu obwodowego  jakie  ćwiczenia  ogólnorozwojowe  Trening obwodowy łączy w sobie szybkość, precyzję oraz skuteczność! W ciągu tygodnia przeprowadza się 3 treningi. Każdy z nich okazuje się zamykał się w czasie od 20 do 30 minut. Czy to nie brzmi świetnie? A co, jeśli dodatkowo do tego dojdzie fakt, że trening TFW łączy w sobie zarówno trening siłowy, oraz trening cardio? oznacza to, że dzięki niemu jedynie można wyrzeźbić mięśnie, ale również spalić tkankę tłuszczową! Nadszedł pora, aby przejść mimo wszystko do sedna: - na każdym kolejnym treningu przeprowadza się od 10 do 12 ćwiczeń; - nie ćwiczy się po sobie tych samych grup mięśni; - jeśli do treningu wykorzystuje się ciężary, już wcześniej trzeba przygotować sobie tzw. stacje; - należy starać się przeprowadzić w jakiejkolwiek serii od 10 do 12 powtórzeń; - trzeba odpoczywać dłużej niż 15 sekund (pora przejścia od jednego ćwiczenia do drugiego); - przerwę można wydłużyć, jeśli osobie ćwiczącej okazuje się zależna nie tyle na spaleniu tłuszczu, co zwiększeniu wytrzymałości mięśni; - wskazane bywa, aby mierzyć pora swoich sesji w trakcie treningów; - na samym początku najdogodniej zacząć trening od 2-3 obwodów, z czasem można zwiększać ich zawartość, dokładać serie bądź minimalizować do zera pora odpoczynku. Co warte podkreślenia, podczas treningu obwodowego prawidłowo bywa zaopatrzyć się w monitor serca. Trening z użyciem monitora serca (pulsometru) wskazuje nam pracę naszego serca, oraz co istotne, informuje nas o alt2 intensywności uderzeń serca przed, w trakcie oraz po zrobieniu treningu obwodowego. Monitor serca podczas treningu obwodowego to szczególnie istotny element, który pozwala nam wykluczyć zagrożenie utrzymującego się nazbyt ogromnego tętna, np. przed kolejną fazą treningu obwodowego.

Za pułap tętna potreningowego ;

120-130 uderzeń na minutę jako puls w normie, który kolejno na etapie minutowego spoczynku, reguluje się, spadając do 60-70 uderzeń na minutę. Takie wskazania monitora serca informują ćwiczącego, że taki bywa gotowy do wykonania dalszego treningu bez narażania serca na obciążenia. Należy mieć świadomość także o tym, aby przed każdym kolejnym treningiem solidnie rozgrzać całe ciało. okazuje się to istotne z tego względu, że ćwiczy się na nim wszystkie podstawowe zespoły mięśniowe. tymczasem po skończonym treningu wskazane bywa zafundowanie sobie powrotu do normalności, zastosując lekki pięciominutowy trucht, a po nim rozciąganie ćwiczonych mięśni. „System Profesjonalnych lin TRX”, „TRX ® Suspension Trainer” – obojętne jak nazwiemy taki pomysł. Kolejny raz, nie rozczaruję nikogo – wsptrening  ogólnorozwojowyomniany sprzęt okazuje się ciekawą zabawką, ale nie zastąpi odpowiedniego ćwiczeniach siłowego, biegowego czy crossfit. Co interesujące, autorzy różnych tekstów chyba używają translatora – automatycznego, gdyż w polskim języku nie istnieje pora: „mięśnie korowe” – to kalka z ang. (core muscles). Chodzi po prostu o mięśnie stabilizujące – brzucha i grzbietu (w tym prostowniki).  Zacznijmy od wyjaśnienia – TRX to po prostu kosmicznie kosztowne liny, posiadają w zaczepy, regulację i uchwyty.Oryginalne zestawy sprzedawane w internecie, na amerykańskich stronach kosztują 200-250 dolarów. w szczególności zabawny okazuje się wariant „taktyczny” dla wojska (w kolorach maskujących)! Tak, z pewnością oliwkowy kolor ma wartość podczas prowadzenia ćwiczeniach np. w bazie wojskowej, gdzie ostatnią rzeczą o której myślałby ktokolwiek okazuje się kolor używanego sprzętu czy ubioru żołnierza. oraz na pewno wojskowi będą używać podobnego zestawu w przestrzeni (taktycznie!), gdzie zapasy płynu i pożywienia są limitowane, a życie okazuje się stale zagrożone. Cóż alt3 marketing robi swoje, a sprzęt znajduje nabywców. Podobnie 90% wyposażenia taktycznego trafia w ręce ludzi którzy nie mają nic wspólnego z wojskiem. Jak tworzyć otoczkę? dość prosto – trzeba zasugerować, że dana formacja używa z TRX, pojazdów, danego rodzaju wyposażenia, systemu walki – obojętne. To absolutnie bez znaczenia. Większość żołnierzy nie okazuje się prawidłowo wytrenowana, zestawianie wybranego profesjonalnego sportowca (biegacza, triathlonisty, zapaśnika czy judoki) przy średnio wyszkolonym żołnierzu okazuje się bezsensowne. Załóżmy, że z „systemu profesjonalnych lin” korzystają w wolnych chwilach ... wojskowi kucharze, księża (Ordynariat Polowy), kierowcy (których aktywność fizyczna okazuje się znikoma) czy szefowie i technicy kompanii (zazwyczaj mężczyźni „z brzuszkiem”) albo też np. logistycy czy osoby pracujące w sztabie (praca biurowa). licznych z wymienionych ma problem nawet z elementarną sprawnością fizyczną – rocznym egzaminem w z WF! Ale ... skojarzenia robią swoje – wojsko = kondycję fizyczna i tutaj najrozsądniej portret żołnierza osób specjalnych. Formacje specjalne to ułamek wojska. W Polsce np. z ok. 100 000 żołnierzy, ledwie 2250 należy do osób specjalnych. To nie wszystko, w owej liczbie mieszczą się wszystkie komórki (np. sztab, zabezpieczenie czynności) – nie same zespołu szturmowe (których liczebność znów to mały % całości)! Czy to nie tajemnica państwowa? od kiedy tajemnice państwowe są dostępne w google? Dla zainteresowanych dokument: decyzja budżetowa na rok 2011 nr 31/mon ministra obrony narodowej (wyszczególniona liczebność wszystkich rodzajów sił zbrojnych). Czy znaczy cokolwiek fakt, używania danego rodzaju sprzętu przez żołnierzy? Niestety nie. poprzez jednostki specjalne? Też nie. poprzez zespołu szturmowe – może, ale musi.   To nie wszystko.

W hasłach reklamowych spotkasz wzmianki o „zawodnikach UFC”,

graczach w baseball czy olimpijczykach. To wszystko bez znaczenia. Nawet jeśli pewien człowiek używa TRX to okazuje się to ułamek wielopoziomowego, skomplikowanego ćwiczeniach obejmującego np. trening siłowy, biegowy, pływacki, gibkości, zręczności, mocy, plyometria, rozciąganie, odnowa. Nad zawodnikami czuwa sztab trenerów, specjaliści od kuracji odchudzającej, lekarze. Wracając do alt4 meritum – kupując TRX musisz uregulować płatność za taki cały rozdmuchany marketing. Ile? niejednokrotnie za dużo. Jaki okazuje się realny koszty wyprodukowania „systemu profesjonalnych lin TRX”? Na pewno nie wynosi 850 zł (w takiej cenie zestaw sprzedawany okazuje się w polskich sklepach w internecie). W aukcjach da się napotkać oferty w granicach 180-220 zł za sztukę. Podobnie koszty wytwarzaniu kosmetyku sprzedawanego po 100 zł za małe pojemnik w rzeczywistości nie przewyższa kilku zł., wydatki dużej grupie podzespołów komputerowych także mają się nijak do kosztu wytwarzaniu. TRX nie okazuje się wyjątkiem. ała, dodatkowy ciężar + potężne siły w trakcie ćwiczeń oznaczają, że mocowanie systemu albo dowolny inny składnik może nie wytrzymać. A trening bez obciążeń – nawet z użyciem najnowocześniejszych lin ma swoje granice. Hasło reklamowe:„ TRX ® umożliwia przeprowadzić ponad 300 ćwiczeń przy wykorzystaniu jedynie sprzętu, który da się spakować w niewielką saszetkę” wyłącznie od Twojej inwencji okazuje się zależne ile i jakich ćwiczeń wykonasz w przestrzeni. oraz będą ich setki – squat, pompki (z różnym rozstawem rąk), delfinki (wznosy tułowia, leżąc), żabki (skoki z pozycji przysiadu), naprzemienne wyrzuty nóg, skłony, mostki, stanie na rękach, skoki, wieloskoki, skoki głębokościowe, podbiegi, sprinty, wspinaczka po linie, krótkie skłony, statyczny trening brzucha (np. plank, side plank), techniki rozciągające i mobilizujące. Hasło reklamowe:„  Ćwiczenia możesz zmieniać w mniej niż 15 sekund, dzięki temu nie tracisz chwili, a wykorzystujesz go na efektywne ćwiczenia”. niemal w każdym rodzaju ćwiczeniach da się zmieniać ćwiczenia co kilka sekund, ale czy to cokolwiek oznacza? Chyba tylko, że obciążenie zawodnika okazuje się tak znikome, że może on płynnie przeprowadzać do kolejnych zadań. Na koniec- tak TRX to świetny gadżet, tak da się na nim zrealizować setki ćwiczeń i urozmaicać trening siłowy czy aerobowy! Czy zaleca się wydawać (niemałe) oszczędności na „najnowocześniejszą technologię treningową”? Niech każdy sam odpowie sobie na to pytanie.

 

 

Zobacz też 

FormExplode Cena


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness