Owoce na diecie? Tych nie możesz jeść!

Owoce na diecie? Tych nie możesz jeść!

Redakcja

2017-07-06

brak komentarzy

Zdrowe odżywianie, a szczególnie dietę odchudzająca, kojarzone okazują się z upływem czasu wyrzeczeń oraz barier. Nieznajomość zasad prawidłowego odchudzania, przynosi, że zazwyczaj niepotrzebnie rezygnujemy z mnóstwo pokarmów, co kończy się szybkim porzuceniem diety. W najgorszym przypadku, zwłaszcza jeśli się głodzimy, może się to zakończyć osłabieniem oraz problemami ze zdrowiem wynikającymi ze źle przeprowadzonej zabiegu odchudzającej. Błędy żywieniowe przyczyniają się także do efektu jojo, który może pokazać się, gdy powrócimy do uprzednich nawyków. Dlatego też zdrowa dietę musi być oparta na piramidzie żywienia oraz jak zwłaszcza zbliżona do zasad racjonalnego żywienia. musi uczyć prawidłowych nawyków, czego brakuje w przypadku dużej grupie restrykcyjnych di Cukier w jadłospisie   Zdrowe artykuły odżywcze Różnice w stylu życia nie okazują się tak ważne w procesie długoterminowego przybierania na wadze, jak zmiany w jadłospisie.jakich  owoców  unikać  na  diecie podstawowe bywa spożywanie prawidłowych,... Jednym z największych wrogów odchudzania okazują się węglowodany , mimo wszystko nie wszystkie okazują się złe.

Cukry dzielą się na: proste, złożone.

Węglowodany złożone pojawiają się zwłaszcza w produktach zbożowych, które zajmują pierwsze piętro piramidy żywienia jako podstawa naszej diety. Te cukry zanim zostaną stosowane przez organizm, muszą zostać rozłożone oraz strawione, więc nie unoszą gwałtownie poziomu cukru oraz insuliny we krwi, tak jak to czynią ;.Do cukrów prostych zaliczamy monocukry, takie jak: glukoza, laktoza, fruktoza, dwucukry (zwłaszcza z nich znana bywa sacharoza w postaci białego cukru). Nadmierne picie cukrów prostych przyspiesza rozwój nadwagi, nadwagi, miażdżycy oraz cukrzycy, dlatego znalazły się one na ostatnim piętrze piramidy żywienia, jako artykuły, które należy jadać sporadycznie, kilka razy w m-cu. Wysoki zakres cukru we krwi zakłóca utratę niepotrzebnych nadprogramowych kilogramów, a jego zbyt duża zawartość bywa przekształcany w tkankę tłuszczową. jasne a dietę Chcąc zdrowo się odżywiać, należy ograniczyć dawkę cukrów prostych. poniżej niektóre artykuły, których powinienieś wystrzegać się: słodzonych soków oraz napoi, słodzonej kawy oraz herbaty, kakao z cukrem, kompotów, piwa (zwłaszcza czerwonego wina), białego pieczywa, wypieków cukierniczych (drożdżówki, pączki ciasta oraz desery), białego ryżu, makaronu oraz rozgotowanych Owoce zakazane na diecie - lista ziemniaków, dżemów z cukrem, miodu, słodyczy (czekolada, ciastka, batony, cukierki, chałwa), potraw mącznych (kluski, knedle, pierogi), dużych ilości owoców (szczególnie bananów, winogron oraz owoców suszonych). Zdrowe odżywiani**e** potrzebuje przede wszystkim zrezygnowania z dosładzania, przecież 1 łyżka cukru (10g) dostarcza, aż 40 kcal. Jeśli nie potrafisz zupełnie zrezygnować ze smaku słodkiego, zastąp cukier słodzikiem, mimo wszystko pamiętaj, że nie wszystkie słodziki okazują się dobre dla organizmu. W niewielkich ilościach oraz w ramach dziennej dawki węglowodanów możesz przetestować np. aspartam, który bywa naturalną substancją słodzącą. Dostępne okazują się także bezcukrowe dżemy oraz soki. uważaj mimo wszystko na ,,artykuły light’’ bez cukru, które zazwyczaj zawierają dużo tłuszczu. kuracja dietetyczna bez soli Sól pełni dość istotną rolę w organizmie, bo reguluje gospodarkę wodno-elektrolitową oraz ciśnienie krwi. Niestety jej zbyt duża zawartość może mieć niebezpieczne konsekwencje dla organizmu w postaci wysokiego ciśnienia, zwiększonego niebezpieczeństwa nowotworu jelita grubego, powstawania obrzęków oraz ucieczki wapnia z kości. Przeciętny Polak spożywa nadto dużo soli, nawet 16g dziennie, podczas gdy 100% zalecana dawkę w ciągu dnia to 5-6g (1 łyżeczka). W trakcie zabiegu odchudzającej należy ograniczyć sól, a występuje ona obficie w pieczywie, serach żółtych, wędlinach, wędzonych rybach, marynatach oraz gotowych daniach. Jeśli masz nadciśnienie, zaopatrz się w specjalną sól niskosodową oraz unikaj dosalania potraw na talerzu. kuracja dietetyczna bez soli bywa możliwa, gdyż sól da się zastąpić ziołami: bazylią, tymiankiem, estragonem, imbirem, pietruszką albo koperkiem. okazuje się szczególnie polecana osobom z nadwagą, które zazwyczaj mają podwyższone ciśnienie krwi. Rola tłuszczów w zdrowym odżywianiu Kolejnym wrogiem odchudzania bywa tłuszcz. Przypominamy mimo wszystko, że chodzi o tłuszcze zwierzęcego.

Tłuszcze roślinne mają pozytywny wpływ na zdrowie oraz łyżka świetnej jakości oleju należy się każdemu

, nawet osobie będącej na diecie. Tłuszcze zwierzęce w jadłospisie okazują się źródłem cholesterolu oraz nasyconych kwasów tłuszczowych, które jedynie wywołują nadwagę, też mają oddziaływanie miażdżycorodne. Z tego względu masło, smalec oraz czerwone mięso, podobnie jak ; trafiły na ostatnie, najmniej zaszczytne, miejsce na nowoczesnej piramidzie żywienia. Nie należy wystrzegać się masła oraz smalcu, alt2 bo tłuszcz ukrywa się w mnóstwo produktach konsumpcyjnych oraz dodawany bywa do mnóstwo potraw – powinienieś zatem sprawdzać zawartość tłuszczu na etykietach. Bezwzględnie unikaj żywności rodzaju fast food kryjącej tłuszcz o złej jakości, który bywa wielokrotnie smażony oraz może zawierać toksyczne substancje. Frytkom oraz hamburgerowi powiedz zdecydowane ,,nie! Po etapie Intro… moment na włączanie kolejnych składników. Pamiętam jak 4-go dnia kuracji odchudzającej dodałam do niezastąpionego rosołu gotowaną fasolkę szparagową – cóż za urozmaicenie, coś nowoczesnego później poszła w ruch dynia (nie wiem jak z dostępnością dyni w Polsce, ale ja mam ją cały rok oraz jem ją wielokrotnie).które  owoce  okazują  się  kaloryczne  Dynię ugotowałam na parze oraz zmiksowałam z marchewką oraz rosołem – pycha. Możesz też dołożyć do rosołu kawałeczki dyni oraz minutę pogotować, może 4-5min oraz powinno miękka. ; piekę dynię w folii aluminiowej, ale wtedy chciałam, żeby zupa była dodatkowo więcej delikatna. staraj się włączać artykuły powoli. Na początek jarzyny lekkostrawne: marchew, burak, fasolka szparagowa, cukinia, brokuły, później kapustne, cebula, kalafior, a na samym końcu fasole czy groch. Jeśli odczuwasz się prawidłowo albo nie posiadasz już objawów dolegliwości, zawsze możesz przyspieszyć przebieg włączania składników. jednak mój pomysł z francuską zupą cebulową w drugim m-cu kuracji odchudzającej nie należał do najlepszych Jak najdłużej próbuj nie włączać surowych warzyw, a już na pewno nie wtedy gdy występuje rozwolnienie. ugotowane, duszone czy pieczone dają zawsze mniej sensacji trawiennych. samoistnie się tyczy owoców. Na początku wyłącznie gotowane, obrane ze skórki. Dla mnie najsłodszym rarytasem były gotowane kawałki jabłek oraz bananów, taki deser naprawdę jest w stanie zasłodzić. Czasami dodawałam sobie dodatkowo szczyptę cynamonu. Taki deser brałam ze sobą jak wychodziłam z 4 ścianach. Przyjemnie bywa posiadać coś słodkiego ze sobą, gdy wokół inni jedzą ciastka czy lody. Wracając do banana. przenigdy nie jedz zielonkawych bananów. Niedojrzały banan posiada w zawartości skrobię! Owoc musi być cały żółty z charakterystycznymi ciemnymi końcówkami oraz najrozsądniej ciemnymi kropkami. Zielone banany zostaw poza lodówką, dojrzeją sobie same. alt3 A banan im dojrzalszy tym słodszy, a to uważam ważne na diecie bezcukrowej. Banan bywa też 1 zalecanym owocem na surowo, zacznij od 1/4 banana, jeśli odczuwasz się OK, zjedz pół czy całego. Przyzwyczaj jelita do nowych składników, ale wykonuj to powoli. Po etapie intro zaczęłam dorzucać jarzyny do moich niemalże zwyczajnych jajecznic czy jaj sadzonych. ubóstwiam jaja, więc zupełnie nie mam trudu z spożywaniem ich nawet codziennie. Smażyłam je na szpinaku, z kawałeczkami papryki czerwonej, później z pomidorami (na początku – niwelując z nich pestki), czy z młodą cebulką albo szczypiorkiem. LISTA elementów diety DOZWOLONYCH oraz ZABRONIONYCH NA kuracji SCD: DOZWOLONE PROTEINY: świeże albo mrożone: mięso wołowe, wieprzowina, baranina, ptactwo – drób, ryby (także z puszek ale wyłącznie w wodzie albo w oleju), owoce morza, jaja, jogurt SCD oraz niektóre sery (opiszę je później skrupulatnie). ZABRONIONE: wszelkie przetworzone mięso jak parówki, kiełbasy, kabanosy, wędliny, mielonki, wędzone mięso oraz ryby (chyba, że posiadasz pewność, że do procesu wędzenia nie był dodany cukier), ryby z puszek z sosami albo przyprawami. Zabronione sery: mozarella, sery topione, ricotta oraz wszelkie sery do smarowania z dodatkami (do serów wrócę w kolejnym poście).

Zabronione wszelkie artykuły zrobione z soi, także ser tofu

. DOZWOLONE jarzyny świeże oraz mrożone: marchew, burak, pomidory, papryka, cebula, wszelkie sałaty, wszelkie kapusty, ogórki, czosnek, cukinia, bakłażan, dynia, szparagi, kalafior, brokuły, karczoch francuski, groszek zielony, brukselka, seler, por, jarmuż, pietruszka, grzyby, szpinak, rzepa. Jedna z pierwszych zmian, jakie wprowadzają osoby dążące do redukcji masy ciała, to zwiększenie ilości spożywanych owoców oraz warzyw. sądzi się, że okazują się to dietetyczne artykuły żywnościowe, które w trakcie odchudzania powinny stanowić podstawowy składnik jadłospisu. W rzeczywistości mimo wszystko nie wszystkie owoce oraz jarzyny można spożywać bez barier, jeżeli dąży się do redukcji wagi. Owoce okazują się cennym źródłem witamin oraz minerałów, mimo wszystko z wyjątkiem cukrów złożonych zawierają także dużo cukrów prostych, których należy wystrzegać się podczas odchudzania. Z tego względu trzeba mieć na uwadze o kilku ważnych zasadach. w pierwszej alt4 części, owoce najrozsądniej spożywać w pierwszej 50 proc. dnia, jako składnik pierwszego albo drugiego śniadania. da się po nie dotknąć także po ćwiczeniach, gdyż owoce uzupełniają w mięśniach zużyte zapasy glikogenu. Nie zaleca się natomiast spożywania owoców na noc, gdyż występujące w nich cukry nie będą w pełni strawione, a jednocześnie dojdzie do zwiększenia apetytu, na skutek zwiększenia poziomu insuliny we krwi.

Oczywiście, należy wybierać surowe owoce, a wystrzegać się tych przetworzonych, gdyż zazwyczaj zawierają one znacznie więcej kalorii. Osoby stosujące dietę redukcyjną powinny wybierać przede wszystkim owoce o niskiej zwartości kalorii, takie jak arbuzy, maliny, poziomki, truskawki, porzeczki oraz grejpfruty. ; można dotknąć po więcej pełne kalorii owoce, na przykład po wiśnie, winogrona, gruszki oraz banany, które zawierają dużo traconego podczas ćwiczeń potasu. W przypadku ograniczonej aktywności nie zaleca się mimo wszystko spożywania owoców z ostatniej grupy. W przypadku warzyw trzeba spożywać przede wszystkim te, które można jeść na surowo, gdyż to właśnie w tej formie okazują się najłatwiejsze do strawienia. Szczególnie polecane okazują się zatem: pomidor, seler, ogórek, papryka, rzodkiew, kapusta oraz kalafior. Z gotowanych warzyw trzeba wybrać na przykład cukinię, szpinak, szparagi, marchewkę albo kalafior. jarzyny ciężkostrawne go zwłaszcza jarzyny strączkowe (na przykład fasola, bób, soczewica, groch oraz kukurydza), jak także cebula oraz czosnek, które dodatkowo pobudzają apetyt. W tym miejscu trzeba obalić mit dotyczący ziemniaków. mimo panującemu przekonaniu, ugotowane kartofle nie zawierają dużo kalorii oraz nie okazują się kaloryczne, a dodatkowo charakteryzują się wysoką zwartością witaminy C. W trakcie diety redukcyjnej nie zaleca się natomiast spożywania ziemniaków smażonych, też łączenia tych warzyw z wyrobami mięsnymi. Ostatni zakaz związany okazuje się z tym, że podczas odchudzania należy łączyć węglowodanów oraz białek, gdyż te pierwsze trawione okazują się w środowisku zasadowym, a drugie w kwaśnym. Owoce oraz jarzyny zawierają dużo cennych składników odżywczych, owoce  tucządlatego odgrywają znaczącą rolę w prawidłowej kuracji, nie jedynie w przypadku ludzi, które mają ; redukcję wagi. warto mimo wszystko podejmować przemyślane decyzje, a nie kierować się zasłyszanymi mitami.

 

Zobacz też 

Event Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness