Pomysły na jesienne potrawy - musisz je wypróbować!

Pomysły na jesienne potrawy - musisz je wypróbować!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Po świeże jarzyny świetnie sięgać poprzez cały rok.jesienny  obiad

Wybierajmy szczególnie te sezonowe, w terminach, w których daje nam je mama Ziemia. Smakiem i aromatem mnóstwo substancji możemy cieszyć się także jesienną porą. przekonajmy się, które z nich powinniśmy  włączyć do codziennego jadłospisu.   Sezonowe jarzyny dostarczają nam gamę substancji mineralnych, witamin i składników bioaktywnych wytwarzanych zaraz pod skórką pod oddziaływaniem promieni słonecznych – mówi Julita Dudicz, Specjalista ds. Żywienia i Dietetyki – Natomiast te pochodzące z importu niestety zazwyczaj okazują się zrywane dodatkowo zanim dojrzeją. Później taki proces stymulowany bywa środkami chemicznymi. Dlatego świetnie sięgać po produkty, które wzrastały zgodnie z rytmem natury- zwiększa poziom. Zwolennicy sezonowego odżywiania znajdą całe bogactwo aromatycznych, dobrych i kolorowych warzyw także jesienną porą. Na bazarkach królują kartofle, buraki, patisony, dynie, cukinie, szpinak, seler, por, papryka, marchew, kukurydza, kapusta, kalarepa, kalafior, jarmuż, fasola, groch, dynia, czosnek, brukselka czy brokuły. Dlaczego powinny trafić na nasze stoły? CUKINIA Cukinia – odmiana dyni zwyczajnej, liczna bywa w minerały takie jak potas i wapń i witaminy B1, B2, PP i C i karoten. istotne bywa to, że nie kumuluje metali wyczerpujących. zawarte w niej związki zasadowe pomagają odkwaszająco i wpływają korzystnie na proces trawienia. Cukinia bywa niskokaloryczna, idealnie nadaje się do podgryzania między posiłkami na surowo. bywa też świetny do tego do placków, które okazują się delikatniejsze od ziemniaczanych. KALAFIOR, BROKUŁY Kalafiory i brokuły z polskich upraw zbierane okazują się od maja do listopada, a przechować udaje się je dodatkowo w grudniu. Kalafior zaliczany bywa do cenniejszych warzyw ze względu na zasobny skład chemiczny, dodatkowo walory smakowe. posiada w zawartości m.in. mnóstwo substancji mineralnych: sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź, cynk, fosfor, fluor, chlor, jod i karoteny i szereg witamin: K, B1, B2, B6, C, kwas nikotynowy (witamina PP/B3) i pantotenowy (witamina B5). Jeśli chodzi o szans wykonania, kalafior i brokuły przynależą do najbardziej wszechstronnych warzyw. trzeba je spożywać na surowo, duszone, pieczone, jako składnik zapiekanek, zup warzywnych i sałatek. Doskonale smakują smażone, ugotowane w wodzie albo na parze i podane ze pełnym zdrowia tłuszczem roślinnym, np. margaryną Śniadaniową z Masłem, z ziołami czy też zapiekane z serem albo sosem beszamelowym. DYNIA Dynia, należy do warzyw niskokalorycznych, bogatych w witaminy i produkty mineralne (C, D, B1, B2, PP, kwas foliowy). posiada w zawartości także dużą porcję beta-karotenu (szczególnie pomarańczowe rodzaje), który ma oddziaływanie antyutleniające, przeciwdziałające chorobom nowotworowym i chorobom układu krążenia. Pestki dyni obfitują natomiast w olbrzymie ilości cynku i lecytyny, a sok z dyni Świeżo, zdrowo, sezonowo - postaw na jesienne warzywa bywa najlepszym połączeniem żelaza, miedzi, magnezu i potasu, czyli wszystkich minerałów dbających o sprawne oddziaływanie naszego układu krążenia. czas na dynie trwa od września do listopada, ale w odpowiednich warunkach możemy je przechować nawet do marca. Nadaje się do podsmażania, pieczenia, gotowania i marynowania.

Z jej miąższu trzeba przygotować zupę, racuchy,  jak  zrobić  jesienną  kolację

farsz do naleśników, czy ciasto czy dżem albo przyjmować jako do tego do deserów. Pestki  dodajemy do sałatek, ciasteczek albo chlebów dyniowych, a wyciśnięty z nich olej to smaczny do tego do mnóstwo potraw. Należy mimo wszystko wiedzieć, by nie używać go do podsmażania – pod oddziaływaniem, wysokiej temp. tworzy szkodliwe związki. Placki z dyni smażmy więc na tłuszczu roślinnym rzepakowym albo margarynach kuchennych z niego wyprodukowanych. ziemniaki kartofle zawierają olbrzymie ilości witaminy C i w polskiej kuchni, przy szczególnie dużym spożyciu tych warzyw, stanowią jej główne kopalnia leczeniu, tym więcej że dostępne okazują się poprzez cały rok. bogate okazują się także w witaminy z zespołu B, witaminę PP, K, a ze substancji mineralnych zasobne okazują się w potas, fosfor, magnez, sód, żelazo i wapń. Poza tym kartofle zawierają dużo białka roślinnego i błonnika, ułatwiającego pracę przewodu pokarmowego. Nazwa ”ziemniak” odnosi się do całej rośliny – zarówno do jej elementy zielonych, także jadalnych, bogatych w skrobię bulw (ziemniak, kartofel, psianka, pyra). jarzyny te segregowane okazują się na kilka klas kuchennych. rodzaje typu A albo AB to rodzaje sałatkowe, które nie rozpadają się po ugotowaniu. Bulwy o najszerszym wykorzystaniu oznaczone okazują się symbolem B. Typ BC albo C to rodzaje mączyste, które doskonale nadają się  np. na puree i kluski, świetnie smakujące z dodatkiem margaryny Śniadaniowej z Masłem i oprószone mieszanką ziół. CZOSNEK Czosnek to prawdziwe bogactwo związków bio- aktywnych, w tym witaminy C, A, B1, B2, B3, PP, dodatkowo fitosteroli, flawonoidów. posiada w zawartości liczne substancje lotne, zwane olejkami czosnkowymi, w którym znajdują się allicyna i allistatyna wykazujące  silne oddziaływanie bakteryjne. Warzywo to wzmacnia w bitwie z zakażeniami i wpływa korzystnie na odporność człowieczego ustroju. Jak dowodzą analiz, czosnek może też być pomocny w prewencji miażdżycy. spożywany regularnie wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. Po świeże jarzyny świetnie sięgać przez cały rok. Wybierajmy szczególnie te sezonowe, w terminach, w których daje nam je mama Ziemia.   Smakiem i aromatem mnóstwo składników możemy cieszyć się także jesienną porą. przekonajmy się, które z nich powinniśmy włączyć do codziennego jadłospisu. Sezonowe jarzyny dostarczają nam gamę elementów diety mineralnych, witamin oraz składniku bioaktywnych wytwarzanych zaraz pod skórką pod alt2 oddziaływaniem promieni słonecznych – mówi Julita Dudicz, Specjalista ds. Żywienia i Dietetyki - Natomiast te pochodzące z importu niestety zazwyczaj okazują się zrywane jeszcze zanim dojrzeją. Później taki przebieg stymulowany bywa środkami chemicznymi. Dlatego świetnie sięgać po składniki, które wzrastały zgodnie z rytmem natury- zwiększa poziom. Zwolennicy sezonowego odżywiania znajdą całe bogactwo zapachowych, prawidłowych i kolorowych warzyw także jesienną porą. Na bazarkach królują kartofle, buraki, patisony, dynie, cukinie, szpinak, seler, por, papryka, marchew, kukurydza, kapusta, kalarepa, kalafior, jarmuż, fasola, groch, dynia, czosnek, brukselka czy brokuły. Dlaczego powinny trafić na nasze stoły? CUKINIA Cukinia – odmiana dyni zwyczajnej, obfita bywa w minerały takie jak potas i wapń oraz witaminy B1, B2, PP i C oraz karoten. istotne bywa to, że nie kumuluje metali wyczerpujących. występujące w niej związki zasadowe funkcjonują odkwaszająco i wpływają korzystnie na przebieg trawienia. Cukinia bywa niskokaloryczna, idealnie nadaje się do podgryzania między posiłkami na surowo. to też świetny do tego do placków, które okazują się delikatniejsze od ziemniaczanych. KALAFIOR, BROKUŁY Kalafiory i brokuły z polskich upraw zbierane okazują się od maja do listopada, a przechować udaje się je jeszcze w grudniu. Kalafior zaliczany bywa do cenniejszych warzyw ze względu na zasobny skład chemiczny, także walory smakowe. posiada w zawartości m.in. mnóstwo elementów diety mineralnych: sód, potas, magnez, wapń, mangan, żelazo, miedź, cynk, fosfor, fluor, chlor, jod oraz karoteny i szereg witamin: K, B1, B2, B6, C,  jesienne  dania

kwas nikotynowy (witamina PP/B3) i pantotenowy (witamina B5).

Jeśli chodzi o szans wykonania, kalafior i brokuły przynależą do w szczególności wszechstronnych warzyw. trzeba je spożywać na surowo, duszone, pieczone, jako składnik zapiekanek, zup warzywnych oraz sałatek. Doskonale smakują smażone, ugotowane w wodzie albo na parze i podane ze pełnym zdrowia tłuszczem roślinnym, np. margaryną Śniadaniową z Masłem, z ziołami oraz zapiekane z serem albo sosem beszamelowym. DYNIA Dynia, należy do warzyw niskokalorycznych, bogatych w witaminy i produkty mineralne (C, D, B1, B2, PP, kwas foliowy). posiada w zawartości także dużą porcję beta-karotenu (szczególnie pomarańczowe rodzaje), który ma oddziaływanie antyutleniające, przeciwdziałające chorobom nowotworowym i chorobom układu krążenia. Pestki dyni obfitują natomiast w olbrzymie ilości cynku i lecytyny, a sok z dyni bywa najlepszym połączeniem żelaza, miedzi, magnezu i potasu, czyli wszystkich minerałów dbających o sprawne oddziaływanie naszego układu krążenia. czas na dynie ciągnie się od września do listopada, ale w odpowiednich warunkach możemy je przechować nawet do marca. Nadaje się do obsmażania, pieczenia, gotowania i marynowania. Z jej miąższu da się przygotować zupę, racuchy, farsz do naleśników, czy ciasto czy dżem albo wykonywać jako do tego do alt3 deserów. Pestki dodajemy do sałatek, ciasteczek albo chlebów dyniowych, a wyciśnięty z nich olej to smaczny do tego do mnóstwo potraw. Należy mimo wszystko wiedzieć, by nie używać go do obsmażania – pod oddziaływaniem, wysokiej temp. tworzy szkodliwe związki. Placki z dyni smażmy więc na tłuszczu roślinnym rzepakowym albo margarynach kuchennych z niego wyprodukowanych. kartofle kartofle zawierają olbrzymie ilości witaminy C i w polskiej kuchni, przy szczególnie dużym spożyciu tych warzyw, stanowią jej główne kopalnia w diecie, tym więcej że dostępne okazują się przez cały rok. bogate okazują się także w witaminy z grupy B, witaminę PP, K, a ze elementów diety mineralnych zasobne okazują się w potas, fosfor, magnez, sód, żelazo oraz wapń. Poza tym kartofle zawierają dużo białka roślinnego i błonnika, ułatwiającego pracę przewodu pokarmowego. Nazwa ”ziemniak” odnosi się do całej rośliny – zarówno do jej elementy zielonych, jak również jadalnych, bogatych w skrobię bulw (ziemniak, kartofel, psianka, pyra). jarzyny te segregowane okazują się na kilka klas kuchennych. rodzaje typu A albo AB to rodzaje sałatkowe, które nie rozpadają się po ugotowaniu. Bulwy o najszerszym zaaplikowaniu oznaczone okazują się symbolem B. Typ BC albo C to rodzaje mączyste, które doskonale nadają się np. na puree i kluski, świetnie smakujące z dodatkiem margaryny Śniadaniowej z Masłem i oprószone mieszanką ziół. CZOSNEK Czosnek to prawdziwe bogactwo związków bio- aktywnych, w tym witaminy C, A, B1, B2, B3, PP, także fitosteroli, flawonoidów. posiada w zawartości liczne substancje lotne, zwane olejkami czosnkowymi, w którym znajdują się allicyna i allistatyna wykazujące silne oddziaływanie bakteryjne. Warzywo to pomaga w bitwie z zakażeniami i wpływa korzystnie na odporność człowieczego ustroju. Jak dowodzą badania, czosnek może też być pomocny w prewencji miażdżycy. spożywany regularnie wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. Co jeść w sezonie? Każda pora roku rządzi się swoimi prawami oraz każda ma inny odczucie smakowe, a raczej smaki, bo trudno wybrać taki jeden, najlepiej oddający  jej klimat. Żeby jeść zdrowo oraz smacznie warto sięgać po potrawy odpowiadające trwającej porze roku, czy po prostu wybierać produkty sezonowe. Trzeba też wiedzieć, że na niektóre jarzyny oraz owoce czas bywa wyjątkowo krótki, zazwyczaj trwa wyłącznie miesiąc – szkoda by go przegapić. Sezonowe potrawy są ; smaczne oraz zdrowe, lecz także tańsze, prościej dostępne oraz więcej przyjazne środowisku – produkcja bliższa miejscu sprzedaży, nie zużywa paliwa na transport, a żywność nie trzeba być konserwowana, dla zachowania świeżości. dokładnie z tego powodu chcemy Wam pokazać jak korzystać z darów poszczególnych pór roku. umyślnie dla Was przygotowaliśmy zestawy poprawnych oraz smacznych potraw alt4 na różne pory roku. Wiosna to okres nowalijek Nasze organizmy zmęczone długą zimą potrzebują zastrzyku witamin oraz składników mineralnych. Wydaje się to prostym zadaniem, ze względu na to że razem z wiosną pojawiają się pierwsze młode jarzyny – nowalijki, które swoimi soczystymi kolorami oraz zapachem wprost skłaniają do schrupania. Niestety te pierwsze jarzyny są zazwyczaj sztucznie pędzone oraz naszpikowane chemikaliami. najrozsądniej bywa wyhodować

samemu szczypiorek, czy natkę pietruszki na parapecie

(patrz: Nowalijki z parapetu) albo wybrać się do sklepu/gospodarstwa ekologicznego. Kiedy już uzbroimy się w świeże, ekologiczne oraz pachnące jarzyny nie pozostaje nam nic innego, jak cieszyć się ich smakiem! A szans bywa dużo… ; ze względu na bogactwo składników, ale też sposób wykonania potraw. ostatecznie po długiej zimie możemy grillować na rześkim powietrzu. Pełnia wakacji to okres warzyw oraz owoców. Słodkie, soczyste oraz niebiańsko smaczne. O czym mowa? Oczywiście o polskich owocach wakacji! Gdy wyłącznie na bazarkach zobaczymy czerwone truskawki możemy być pewni, że nadeszły ciepłe dni. Truskawki, czereśnie, borówki, jagody czy maliny to odczucie smakowe letnich miesięcy. Owoce letnie są ; smaczne, ale również niezwykle zdrowe – zwłaszcza te rodzime! Bogactwa polskiej jesieni Jesień to pora szczególnie  atrakcyjna, zwłaszcza dla smakoszy sezonowych składników. W Polsce ta pora roku bywa wyjątkowo ciekawa. jesienną porą następuje prawdziwy wysyp warzyw, owoców, również grzybów! To czas na dynie, cukinie, marchewki, buraczki, jabłka, gruszki czy śliwki. jarzyny oraz owoce możemy przyrządzić na gorąco, ale nie zapominajmy też o jedzeniu ich na surowo – właśnie na jesieni ich wartość odżywcza bywa największa. Odrębną jesienną kategorią są przetwory! O tej porze roku decydujemy, jak bywa się prezentować nasza zimowa spiżarnia. Kompoty owocowe, kiszonki czy grzyby marynowane to wyłącznie niektóre z przykładów. Nie wolno też zapominać, że to właśnie jesienną porą, gdy temp. za oknem są coraz niższe, sięgamy po rozgrzewające przyprawy oraz przyrządzamy naprawdę sycące potrawy… Zimą, gdy za oknem śnieg oraz mróz, nasz organizm szczególnie domaga się ciepła oraz witamin. Nie wystarcza wyłącznie ciepłe ubranie, musimy wiedzieć o pożywnych oraz rozgrzewających posiłkach oraz o witaminach, które dopomogą naszą odporność oraz ochronią przed zakażeniami. najlepiej sięgnąć wtedy po owoce oraz jarzyny dostępne zimą. Tutaj możemy wymienić wszystkie jarzyny korzeniowe, np. pietruszkę, marchew, ziemniaki, seler, jarzyny strączkowe oraz tak popularne w kuchni polskiej jarzyny kapustne. W sezonie jesiennym większość domowych spiżarni zapełniliśmy przetworami czy to z owoców czy z warzyw – warto o nich wiedzieć zimą. szczególnie popularne w Polsce kiszone oraz marynowane jarzyny (takie jak ogórki czy kapusta) są bogate w witaminę C, również mają właściwości aseptyczne. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness