Porady dla biegaczy jesienią - zobacz jak biegać!

Porady dla biegaczy jesienią - zobacz jak biegać!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

zapewne większość z was ma już swoje przyzwyczajenia oraz prawidłowo wie,jak  biegać

w czym biegać w konkretną pogodę. jednak licznych czytelników tego bloga to osoby początkujące oraz do nich kieruję taki artykuł. Będą też kolejne, nareszcie mamy jeszcze zimę, wiosnę oraz lato. Więc w co się ubrać do biegania jesienią? W co trzeba zainwestować a co okazuje się jedynie stratą gotówki? Dla mnie podstawowym elementem odzieży w jesień okazuje się bielizna termiczna. Szczególnie mam tu na sądzi część górną, czyli obcisłą koszulkę z długim rękawem, która zagwarantuje nam ściskanie ciepła oraz odprowadzi błyskawicznie wilgoć na dworze. Naprawdę nie wyobrażam sobie biegania w chłodne dni w czymś innym. Co więcej okazuje się to dość tani kupno. Osobiście biegam w koszulce termicznej firmy Brubeck. Mam też kupioną w Decathlonie w dziale narciarskim. Obie kosztowały mnie poniżej 100 zł (za sztukę), mam je już dwa dekady oraz cały okres znakomicie wywiązują się ze własnej funkcji. jedynie pamiętajcie, koszulka może być obcisła, jedynie wtedy bywa odpowiednio odprowadzała pot! Mamy już bieliznę termiczną na górze, dziś wypada zarzucić pewną wiatrówkę. Pamiętajcie, że waszym wrogiem jesienią nie okazuje się samoczynnie chłód, ale przeważnie mrożący wiatr oraz deszcz. oraz jak bym miał zainwestować większe środki finansowe, to właśnie kurtka biegowa byłaby odzieżą, na którą bym nie żałował. może posiadać przede wszystkim trzy funkcje. Być wiatroodporna, ochraniać przed deszczem oraz oddychać. Trudno to połączyć. Im obszerniejsza klasa wodoszczelności tym zła oddychalność. Ja bym raczej typował na kurtkę, która prawidłowo oddycha oraz odprowadza pot na dworze. bardzo prawidłowo chroni przed wiatrem. oraz Top 4 jesienne porady dla biegających okazuje się w miarę wodoszczelna. Piszę w miarę, ponieważ fakt okazuje się ta, że jak będzie lać to oraz tak zapewne przemokniecie. Zresztą w deszczu raczej rzadko będziecie biegali, a wiatr bywa was atakował całą jesień. oraz uwierzcie, że w kombinacji ze spoconym ciałem, to właśnie zimny wiatr okazuje się waszym najbardziej znaczącym wrogiem. Kurtka może być z kapturem albo bez. Ja lubię posiadać kaptur, tak na wszelki wypadek. prawidłowo, jak da się go schować, albo ściągnąć gumkami. No oraz pamiętajcie, że ta kurtka musi być dość niegruba oraz lekka. To nie będzie gruba kurtka chroniąca przed mrozami jedynie wiatrówka. Jeżeli bywa chłód da się coś włożyć między bieliznę termiczną a kurtkę. U mnie okazuje się to albo t-shirt biegowy albo koszulka biegowa z długim rękawem. Wszelkie bluzy zostawcie sobie na zimę, ; jedynie się w nich zgrzejecie. W taki składnik garderoby raczej bym nie inwestował. zapewne macie koszulki z różnych biegów, konkursów itd. Zresztą w czymś też biegaliście latem :) Przechodzimy na dół. W cieplejsze dni da się dalej zakładać krótkie spodenki, nogi nie wyziębiają się tak jak góra naszego ciała.

Ale co jak będzie robić się chłód?jak  biegać  jesienią

możemy wybierać, getry albo dres. Panie zachęcam do getrów :) A faceci, no cóż, kto co woli. Ja powiem tak, getry okazują się więcej praktyczne. Nie latają na nogach. Jak pada deszcz to nie robi się z nich zimny kompres. Nie nasiąkają tak wodą. Ale też nie każdy mężczyzna lubi prezentować swoje pośladki. Rozwiązaniem może być założenie krótkich spodenek na getry (zazwyczaj stosuję). A jeżeli alt2 chodzi o sam materiał. Zarówno dres i getry powinny być z tkaniny zapewniającego świetną oddychalność. jeszcze nie okres na otyły dres czy ocieplane getry. obecnie pytanie, co na nogi? Skarpetki bez zmian. Jak okazuje się chłód to nie zakładajcie stopek gdyż prosto załatwić sobie achillesy (chłód robi swoje). A o butach pisałem tutaj: W jakich butach biegać zimą w mieście? Co fakt mowa tu o zimie, ale dokładnie jedno tyczy się jesieni. Jeżeli nie macie w garderobie obuwia do biegania to kupujecie najnormalniejszy but szosowy (no chyba, że biegacie w obfitym terenie). Jeżeli to nie okazuje się wasza pierwotna para to trzeba zastanowić się nad pewną lekką wodoodporną membraną. Z powyższego tekstu dowiecie się detali. 1. bądź widoczna Dni okazują się dziś krótkie i prędzej zapada zmierzch, pojawiają się mgły, które redukują widoczność. Jeśli więc biegasz około ulicy, zakładaj kurtkę z elementami odblaskowymi. Dzięki temu zwiększysz o 400% dystans, z którego będziesz widoczna. Gdy biegasz po zmierzchu, kupuj bezpieczne, oświetlone chodniki i dróżki osiedlowe. 2. Nie daj się deszczowi Podobno bieg podczas deszczu daje niezapomniane doznania ale, by nie skończyło się przeziębieniem, zaleca się posiadać na uwadze, że w takich warunkach ciało przegrywa ciepło dwa razy prędzej niż kiedy na dworze bywa sucho. Konieczna będzie więc nieprzemakalna, ale oddychająca kurtka z kapturem. Jeśli marzną ci nogi, zaopatrz się w specjalnie impregnowane spodnie przystosowane do biegania w deszczu. zakwalifikują się też buty trekkingowe o świetnej przyczepności. 3. Przygotuj się do ćwiczenia w nowych warunkachrady  dla  biegaczy

Przed treningiem wykonaj energiczną ćwiczenia rozgrzewające w pomieszczeniu

– dzięki niej alt3 nie dopuścisz do szybkiego wychłodzenia organizmu. Po powrocie, natychmiast zmień ubranie na suche (i nie pomijaj wysuszeniem przemoczonych obuwia!). 4. Potrzebujesz dodatkowej porcji energii Przed treningiem w takich ekstremalnych warunkach zjedz przegryzkę zasobną w węglowodany (albo weź ją ze sobą). napisane na podstawie treści opublikowanego w miesięczniku Vita Nadeszła jesień, a wraz z nią niższe temp.. O czym trzeba przyswoić, a o czym da się zapomnieć, aby treningi były jak zwłaszcza komfortowe oraz używane? Jeśli biegasz w zimny albo wilgotny dzień, należy podjąć poniższe kroki: Nie wychładzaj się przed biegiem. – Jeżeli przed biegiem musisz stać w miejscu to załóż na siebie kurtkę oraz dłuższe getry, a nie wychłodzisz się! Respektuj swoje ograniczenia. – Dopasuj tempo do warunków, aby dać ciału okresu na rozruch. Przy niewystarczającej rozgrzewce biegacz czuje się zesztywniały na początkowych kilometrach. Chroń ciało przed pogodą. – Czapka oraz rękawiczki w chłodne dni to podstawa! Czasami skarpetki piętki oraz opaska na uszy nie pomogą! Wszystko jest zależna od temp.: 9 do 13℃ – Podkoszulek, szorty. 5 do 8℃ – Cienki podkoszulek z długim rękawem, szorty albo legginsy, rękawiczki. -4 do 4℃ – Średnio otyły podkoszulek z długim rękawem, a na niego niekrótki podkoszulek, legginsy, skarpety, rękawice i czapka naciągnięta na uszy. -8 do -5℃ – Średnio otyły podkoszulek z długim rękawem, a na to drugi średnio otyły podkoszulek, legginsy, wiatroodporny dres, skarpety, grube rękawice i czapka naciągnięta na uszy. -12 do -9℃ – 2 niewielkie, albo grube podkoszulki z długim rękawem, grube legginsy, ciepła bielizna, dres na ćwiczenia rozgrzewające, grube rękawice, kominiarka, czapka naciągnięta na uszy, grube alt4 skarpety, i inne. Noś tkaniny syntetyczne oraz odziewaj się na cebulkę. – Bawełna nie okazuje się dobrym materiałem dla ludzi, które mocno się pocą, ponieważ wchłania ona cały pot, pielęgnuje go przy cerze oraz polepsza ciężar, który musisz dźwigać podczas ćwiczenia. świetną jakościowo odzież do biegania posiada w własnej ofercie Nike. Ja osobiście uwielbiam buty także ciuchy takiej firmy. trwające promocje Nike znajdują się na stronie www.kupon.pl. Promocja Nike ciągnie się do 06.10.16 oraz wynosi -30%, a okazuje się z czego wybierać! dopilnuj na symptomy hipotermii i odmrożeń. Niby nic takiego, a się zdarza. Do objawów hipotermii przynależą: dezorientacja oraz niekontrolowane drżenie. a odmrożeń: mrowienie, sinienie oraz bladość skóry. Nie zapomnij pić. – Mimo zimna ciało stale się poci pod warstwami ciuchy, więc nie wolno zapominać o nawodnieniu. Skracaj krok jeśli okazuje się ślisko, pada śnieg, albo zagęszczony deszcz. – Jesień jak to jesień niesie ze sobą dużo niespodzianek. lepiej kilka razy zwolnić tempo niż raz szarpnąć oraz przekreślić własny plan treningowy na pół roku    Wrzesień, październik, a także listopad to miesiące w których odbywa się dość dużo imprez biegowych. Maratony, półmaratony, biegi na 10km oraz dużo pozostałych. mnóstwo z Was właśnie w tym czasie planuje pobijać swoje życiówki oraz rzeczywiście okazuje się to idealny pora na wybieganie jakiegoś fajnego okresu. Pod warunkiem, że nie zapomnimy o powyższych radach. Dla mnie jesień kojarzy się z roztrenowaniem. bywa to pora w którym przykładam się więcej do ćwiczeń domowych albo na siłowni, bieg wtedy odchodzi na dalszy plan. Oczywiście treningi biegowe wykonuję 2-3 razy w 7 dniach, ale okazują się to biegi do odbudowy w komfortowym czasie.

 

Zobacz też 

Trenerzy we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness