Skutki przedawkowania błonnika - lepiej tego nie rób!

Skutki przedawkowania błonnika - lepiej tego nie rób!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Czy błonnik może okazać się szkodliwy?za  dużo  błonnika

Czy za bardzo duża ilość błonnika przynosi problemy zdrowotne? dobrze znać odpowiedzi na te pytania oraz spożywać wysokobłonnikowe produkty w rozsądnych dawkach. Zarówno w tym, oraz mnóstwo odrębnych przypadkach przesada może posiadać ponieważ zgubne efekty. Na półkach z suplementami w hipermarketach, aptekach czy drogeriach aż roi się od preparatów z błonnikiem. Do wyboru, do koloru - mamy go w kapsułkach, proszkach, granulatach, bywa dodawany do kawy czy nawet deserów. Podświadomie myślimy: zjem, to zapewne schudnę, przecież błonnik samo dobro! Fakt - błonnik to dużo dobra, ponieważ ochrania przed niektórymi dolegliwościami oraz wpływa korzystnie na metabolizm. Nikt nie powinien go eliminować, ale w niektórych przypadkach dobrze zachować umiar.  Czy błonnik może posiadać negatywny wpływ na organizm?  O dziwo tak. Chodzi przede wszystkim o przyswajanie minerałów. Kwas fitynowy zawarty w produktach zbożowych o dużej zawartości błonnika (przede wszystkim w otrębach pszennych, w mniejszym nasileniu w kaszy gryczanej) maleje wchłanianie wapnia, magnezu, żelaza oraz cynku. Dlatego należy sięgać po te jedzenie w rozsądnych dawkach.  nadmiar błonnika - kiedy szkodzi?  Uwaga! jadłospis liczna w błonnik maleje przyswajalność leków. Osoby biorące leki powinny też być ostrożni na powszechny osłonowy napar lub kisiel z siemienia lnianego, który więc bywa treściwy w błonnik - utrudniona on wchłanialność oraz może bardzo zrzucić działenie specyfików! aplikujesz tabletki antykoncepcyjne? również uważaj oraz przyjmuj je w kilka godzin po bogatym w błonnik jedzeniu - w inny sposób możesz zajść w nieplanowaną ciążę... Ponadto - przy wysokim spożyciu błonnika należy wypijać olbrzymie ilości składniku, w przeciwnym razie zaparciegwarantowane.  nadmiar błonnika sprzyja też bólom brzucha oraz wzdęciom. Tym bardziej u ludzi posiadających tendencję do takich przypadłości.  Jak uniknąć nadmiaru błonnika?  Zapotrzebowanie na tę substancję według WHO to 20-40 g. Instytut Żywności oraz Zgubne skutki przedawkowania błonnika - dlaczego należy uważać? Żywienia zaleca osobom dorosłym branie 25 g błonnika na 24 h, a dojrzalszym - 20 g. Zdrowa jadłospis, liczna w produkty

zbożowe, owoce oraz jarzyny, nie wymaga dodatkowej suplementacji! skuteczniej  jak  jeść  błonnik

sięgać po źródła nieprzetworzone, jak nasiona roślin strączkowych, jarmuż, kukurydzę, kalafior, brukselkę, owoce (agrest, awokado, maliny, porzeczki, jabłka, śliwki), owsiankę, pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż. Pamiętaj o regule, że błonnik kupuje się w warzywniakach, spożywczakach oraz piekarniach, a nie w aptece.  Z pewnością nie raz słyszeliście, żeby chcąc się zdrowo odżywiać zwracać uwagę na zawartość błonnika w spożywanych produktach. Czy wiecie mimo wszystko dlaczego bywa to tak ważne oraz jakie korzyści ze sobą niesie? Chociaż błonnik nie odżywia naszego ludzkiego ustroju bywa niezbędny w codziennej diecie. inaczej niż węglowodanów, tłuszczy oraz białek błonnik nie bywa wcale poprzez nas trawiony. Co za tym idzie ma więc znaczenia pod kątem odżywczym ludzkiego ustroju. Mimo wszystko coraz częściej podkreśla się jego rolę oraz zwraca uwagę na przestrzeganie zalecanej dziennej dawki. Błonnik trzeba pogrupować na dwie główne grupy: rozpuszczalny w wodzie- taki rodzaj błonnika zamienia się w kontakcie z wodą na substancję podobną do żelu oraz spowalnia trawienie. sprawia, że dłużej czujemy się syci. oprócz tego wspiera obniżyć ilość cholesterolu oraz glukozy we krwi. Taki rodzaj błonnika odszukamy zwłaszcza w owsie, fasoli, groszku, jabłkach, cytrusach lub marchewkach. nierozpuszczalny w wodzie- taki rodzaj błonnika wspomaga pracę jelit, przyspiesza wypróżnianie (dzięki czemu ochrania również przed nowotworomami jelita grubego oraz odbytu) oraz zapobiega zaleganiu pożywienia. Błonnik nierozpuszczalny w wodzie odszukamy na przykład w pełnoziarnistych mąkach, orzechach, kalafiorze, czy ziemniakach. Większość warzyw oraz owoców posiada w składzie oba rodzaje błonnika. Ich stosunek procentowy rozróżnia się mimo wszystko w zależności od rodzaju tabletek. Dlatego opłacalne jest sięgać po zróżnicowane produkty, by cieszyć alt2 się korzyściami płynącymi z obu rodzajów błonnika. Jakie korzyści niesie ze sobą wdrożenie do diety błonnika? przede wszystkim normalizuje on pracę jelit oraz wspiera usuwać z ludzkiego ustroju uboczne produkty przemiany metabolicznej redukuje ilość niedobrego cholesterolu błonnik (szczególnie taki rozpuszczalny w wodzie) wspiera spowolnić wchłanianie cukru jadłospis liczna w błonnik redukuje ryzyko rozwoju cukrzycy takich jak drugiego błonnik wchłania wodę oraz pęcznieje w żołądku. pozwala to zmniejszyć wagę osobom będącym na diecie bez poczucia głodu. Ile błonnika powinniśmy spożywać? W tej kwestii wyniki nie okazują się jednoznaczne. Dzienna dawka waha się w zależności od płci oraz wieku. na przykład kobiecie do 50 roku życia zaleca się spożywać mniej więcej 25 gram błonnika dziennie. Po 50 roku dawka ta może zmniejszyć się do 15-20 gram na dzień. W przypadku mężczyzn przed 50-tką zaleca się jedzenie między 35-40 gram błonnika, a później mniej więcej 30 gram dziennie. trzeba przyswoić, że błonnik trzeba przedawkować. Spowoduje to zdecydowanie mniejsze wchłanianie witamin oraz minerałów, gdyż żywność dzięki obecności wielkich ilości błonnika będzie „poruszać się za bardzo szybko”. Odczuwalne dla nas przedawkowanie  błonnikarezultaty to wzdęcia lub skurcze. Jakie produkty zawierają obfite ilości błonnika? Jakiś pora temu (jeszcze jak nie byłam w ciąży) zaciekawił mnie jeden wątek na pewnym forum. Zacytuję tutaj centralny post, odpowiedzi trzeba sobie poczytać pod tym linkiem i tym. "Nospę bierze cała rzesza ciężarnych, a ja dotąd nic nie słyszałam o jej efektach ubocznych. Do dzisiejszego wykładu z neurologopedii i profilaktyki logopedycznej. Neurologopeda z Centrum sprawności potomka omawiając niekorzystne czynniki wpływające na płód powiedziała, że dziś w gabinetach logopedycznych zaczął się prawdziwy wysyp "pociech ponospowych" jak to określają. Wiadomo, że Nospa to lek obniżający napięcie mięśniowe, a więc blokujący skurczom macicy. Ale napięcie mięśniowe obniżane bywa alt3 więc u nienarodzonych pociech. Nie w sposób znaczny, lecz na tyle, by rodziły się z obniżonym napięciem mięśni twarzy. Co to znaczy? pociech nie mają prawidłowego odruchu żuchwowego - mają niedomkniętą buzię, bardziej się ślinią, źle chwytają gruczoły mlekowe, mają trudności ze ssaniem nie mogąc podnieść i przyczepić brodawki gruczołów mlekowych do podniebienia. wielokrotnie sprawniej poprzez to przechodzą na butelkę. Dalsze konsekwencje to oczywiście zaburzenia mowy,wady wymowy - i zaledwie na tym późnym etapie, w wieku kilku lat bywa podejmowana jakaś terapia, a że im później rehabilitować tym gorzej to już banał. A nie musiałoby tak być, gdyby mama po Nospie wiedziała, co obserwować u swego jak najmniejszego potomka - trzeba zacząć to korygować od razu po narodzinach!!! Piszę to wszystko, ponieważ mam odczucie że ginekolodzy nic nie mówią o tych efektach Nospy (albo nawet nie wiedzą) przepisując jak witaminę C. Nie chodzi mi o to, by nie brać Nospy - w ciąży zagrożonej może uratować maluszkowi życie, ale trzeba znać możliwe konsekwencje, żeby móc im przeciwdziałać. Im wcześniej tym piękniej dzieciątko trzeba zrehabilitować, jeśli np. kłopotów ze ssaniem nie uzna się za

drobiazg bez nieistotne dla dalszego rozwoju potomka."

  i dziś moje pytanie. Czy to fakt? Słyszałyście coś o tym? A może to jedynie wymysł bliżej nieokreślonej osoby? sama jak ;, nie musiałam zażywać NO-SPY, ani żadnych pozostałych kapsułek rozkurczowych, ale przecież nikt nie powiedział, że tak musi do zakończenia ciąży (chociaż dość tego bym sobie życzyła, z natury unikam medykamentów jak ognia). Dlatego wolałam podjąć taki temat dziś, żeby posiadać jakiś pogląd na tą sprawę. A wiem, że duża część z Was obchodzi się sprawami medycznymi i co tu dużo mówić, jesteście bardziej doświadczone ode mnie, więc nie zaszkodzi zapytać :)))) alt4 Ja się nie opowiadam za żadną z odpowiedzi ponieważ zwyczajnie nic na taki temat nie wiem, a internet bywa raczej marne w taki temat (poza forami, na których powielany bywa taki tekst, opinie okazują się poszatkowane, ale raczej z przewagą na "nie dajmy się zwariować, mam dwójkę pociech, brałam no spę i okazują się zdrowe").  Z góry dziękuję za jakieś wiadomości. Jak to się mówi - wiedzy przenigdy za dużo, nareszcie człowiek uczy się poprzez całe życie.   *** Co u nas? Cały dzień starałam się zmusić do edukacji, ale moje szare komórki wyjątkowo ciężko wybudzić ze snu zimowego. Jak się zapewne domyślacie, moja nauka zakończyła się fiaskiem. Właściwie to zanim się zaczęła to już się skończyła ;p Syn też nie pomagał mi za dość w przyswajaniu nowych wiadomości, cały dzień kopał mnie a to po prawym, a to po lewym żebrze. ;p Hmmm... prawdopodobnie chciał mi poprzez to powiedzieć: "rodzicielka, nie ucz się! Ja to wszystko wiem! Podpowiem Ci w poniedziałek na kolokwium! Spokojnie. Relax, take it easy!" Kto wie?

Kto wie... Podejście nr 2 - jutro :)))))   ***

Dzisiaj teoretycznie zaczęłam 31 tc, czyli jutro musi 32 (; nie mogę zrozumieć owej techniki kalkulowania, że jak niby bywa 31tc+1dzień to wspominamy, że bywa 32 tydzień, ale ok ;p). Waga na plus - 9kg. Wizyta u lekarza już w poniedziałek. zapewne znowu usłyszę, że za dużo przytyłam. Ech.     Co więcej? leczeniu "przed anemicznego" i przeciwbakteryjnego (mocz) w wykonaniu swojej Mamy ciąg dalszy - orzechy włoskie, fasolka, sok żurawinowy, gorzkie kakao w moim ukochanym świnkowym kubeczku (patrz foto powyżej :P), rzodkiewka (co by, kanapeczki z jajeczkiem wyglądały apetycznie i kolorowo :P), sok pomarańczowy (fuuuj, nie lubię oO.), jogurt żurawinowy, konfitury żurawinowe... :P

 

Zobacz też 

Ranking Trenerów Personalnych Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness