Stewia - zamiennik cukru. Czy warto nią słodzić?

Stewia - zamiennik cukru. Czy warto nią słodzić?

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Z danych globalnej Organizacji kondycji fizycznej wynika, że 1,4 mld ludzi na Ziemi ma nadwagę,czy  warto  stosować  stewię

a ok. 500 mln cierpi na nadwagę. Przyczyny tej epidemii okazują się złożone i nie da się wytypować palcem jednego sprawcy. przez długie dekady straszono nas tłuszczem, ale jemy go coraz mniej, a plaga nadwagi rozwija się coraz sprawniej. Jego miejsce na ławie oskarżonych zajął więc cukier.   Dostarcza mnóstwa pustych kalorii, przy braku składników odżywczych. Lista jego grzechów jest mimo wszystko o mnóstwo dłuższa. Znajdują się na niej: wywoływanie miażdżycy, próchnicy, cukrzycy, zakwaszanie organizmu czy podejrzenia o związki z dolegliwościami nowotworowymi. Na deser mamy jeszcze błyskawiczne starzenie się skóry. Jeśli do tego dodasz fakt, że sztuczne słodziki mogą zakłócać pracę hormonów regulujących apetyt, otrzymasz długą listę powodów, żeby raz na zawsze wykreślić białe (brązowe też – one wcale nie okazują się dużo lepsze) kryształki z menu. Wiemy, że to nie jest proste,  czy  warto  używać  stwei,  . Żeby uśmierzyć przebieg tej rewolucji, przygotowaliśmy przewodnik po składnikach, które w zdrowszy sposób dostarczą Ci odrobiny słodyczy. Syrop klonowy idealny do: słynie jako dodatek do naleśników, ale świetnie nada się również do wszelkiego rodzaju deserów i napojów, dodatkowo mięs, ryb albo warzyw. bywa: syrop otrzymywany przez odparowanie płynu z Stewia - nieszkodliwy zamiennik cukru soku pobieranego z pnia klonu. Dlaczego go lubimy: posiada w zawartości minerały (mangan, cynk, żelazo, wapń, potas) i fenole – antyutleniacze mające przeciwdziałać cukrzycy. jest mniej kaloryczny niż cukier i miód.y, świetnie nada się do pieczenia (zwłaszcza do brownies) albo do słodzenia owsianki. bywa: wytwarza się go z soku pąków palmy kokosowej, który później się odparowuje. Może posiadać postać mniej albo więcej płynnego syropu albo skrystalizowaną. Dlaczego go lubimy: ma niższy indeks glikemiczny niż cukier (35 do 60)

i świetny odczucie smakowe – podobny do brązowego cukru.stewia  czy  zdrowa

Uwaga: jest nieprzetworzony, więc posiada w zawartości minerały (cynk, żelazo, potas czy wapń), podczas gdy inne cukry to jedynie puste kalorie. Stewia najlepsza do: słodzenia wszelkiego rodzaju napojów – od herbaty po soki. bywa: liście (albo słodzik ze sproszkowanych liści) rośliny stewii, rosnącej w Ameryce Środkowej i Południowej. Dlaczego ją lubimy: ten prawidłowy słodzik nie posiada w zawartości kalorii i nie powoduje skoku poziomu glukozy we krwi. Uwaga: ma lekko gorzkawy posmak, który nie każdemu przypadnie do gustu – jeśli mimo wszystko się przyzwyczaisz, z powodzeniem może zastąpić cukier. Uważamy, że średnio sprawdza się w tradycyjnych wypiekach. To mimo wszystko kwestia indywidualną: będzie, że Tobie akurat zasmakuje. Aha, dopilnuj z zawartością – jest ok. 250 razy słodsza od cukru, więc trzeba jej naprawdę niewiele.   Dlaczego alt2 je lubimy: ; składniki dodanej. z wyjątkiem fruktozy zawierają ponieważ mnóstwo cennych witamin i przeciwutleniaczy. Uwaga: fruktoza w nadmiarze bywa, jak każdy cukier, niezdrowa. W owocach występuje mimo wszystko w tak średnich (w porównaniu ze sztucznie słodzonymi wyrobami) dawkach, że – o ile nie jesz owoców na kilogramy – nie musisz się jej bać. Słodki słodkiemu nierówny. Różne rodzaje cukru i słodzików będą nawet kilkaset razy słodsze od stołowego. podejrzewa się, że im więcej, tym silniej zakłócają pracę hormonów regulujących apetyt. Pomagamy Ci zidentyfikować głównych podejrzanych. Sprawdź, ile razy dany cukier bywa słodszy od zwykłego. Obecna w mleku i pochodzących z niego przetworach. naturalny cukier. dodaje się go mimo wszystko też np. do wędlin, gdzie naszym zdaniem bywa już zbędnym dodatkiem. Znajdziesz ją np. w miodzie czy syropie z agawy. taki prosty cukier bywa paliwem dla mózgu, ale nie znaczy to, że musisz go jeść: organizm pobierze go z zapasów glikogenu. do tego do przetworzonej żywności, np. wypieków, napojów czy zup. Czysty syrop z kukurydzy bywa w 100% glukozą, ale później dorzuca się do niej fruktozę (58% do 42%). czyli zwykły biały cukier stołowy. Łączy w równych proporcjach glukozę i fruktozę. wytwarza się go z buraków albo trzciny cukrowej. Znajdziesz go praktycznie wszędzie. 1 HFCS-55 do tego do napojów, wypieków alt3 czy zup. To ponownie syrop glukozowo-fruktozowy, wyłącznie o innej proporcji. Dzięki większej zawartości fruktozy (55%) bywa słodszy. Występuje w owocach, miodzie czy syropie z agawy. taki naturalny, prosty cukier może na naszej skali występować pod numerami od 1.2 do 1.75, w zależności od rodzaju owocu.   ksylitol – uzyskiwany z drzewa brzozy i owej, mój były ulubieniec.  przeciwnie do zwykłego cukru, nie fermentuje w żołądku. Nie przynosi próchnicy jak cukier, a wręcz przeciwnie – wspiera utrzymać mineralizację zębów.  Ma 14-krotnie mniejszy indeks glikemiczny od cukru, co znaczy, że nie podnosi poziomu glukozy we krwi tak, jak to robi cukier. To szczególnie ważna informację, ponieważ dzięki temu nie łapie nas raptowny ssanie w żołądku na słodkie, niespodziewany spadek energii i innego takiego rodzaju wątpliwe zainteresowania.  To sprawia, że nie sprzyja też cukrzycy – kolejna dobra informację bywa też dużo mniej

kaloryczny od cukru. Wada: niektóre osoby mogą po aspartamu poczuć, że ma on właściwości przeczyszczające.

To niestety kwestia naprawdę mocno indywidualną – jedna osoba może zjeść całe ciasto, w którym była szklanka aspartamu, a inna wypije herbatę z jedną łyżeczką i poczuje żołądkową rewolucję. Moja rada – po prostu wypróbować na sobie. Miód bywa uważany za superzdrowy substytut cukru, podczas gdy nie do końca tak bywa. To znaczy: miód ma mnóstwo potrzebnych i wartościowych alt4 składników odżywczych, więc na pewno powinien znaleźć się czasu w prawidłowej leczeniu. Jeśli mimo wszystko chodzi o indeks glikemiczny i wartość kaloryczna, to niestety miód bywa w tym szczególnie podobny do zwykłeg Stewia to wyciąg z rośliny o owej samej nazwie, pochodzącej z okolic Paragwaju. bardzo popularna, ale też ostatnimi czasy nieco kontrowersyjna. Wiadomo, że najzdrowsza bywa w formie liści, a kompletnie niezalecane – w formie białych kwestii, np. kapsułek, ponieważ okazują się one wysoko przetworzone. momentu pojawiają się głosy, że stewia wcale nie bywa taka zdrowa, na jaką wygląda – analiz przeprowadzane na szczurach wykazały jej negatywny wpływ na zdrowie, ale naukowcy nie określili mimo wszystko ostatecznej opinii nt. stewii. Stewia nie ma kalorii, bywa dodatkowo tańsza, niż inne zamienniki cukru. bywa też słodsza od białego cukru, więc bardziej wydajna. Na punkcie syropu klonowego wariują w stanach, ja mimo wszystko uważam, że z nim bywa jak z miodem – prawidłowo okazjonalnie, niż codziennie. Dlaczego? Syrop klonowy ma w sobie dużo dobrego (potas, magnez, wapń, wit. z zespołu B), ale indeks glikemiczny wcale nie bywa niższy od cukru. Ma od niego mniej kalorii (cukier ok. 400 kcal/100 g, syrop – 270 kcal/100 g), ale względu wysokiego IG uważałabym z traktowaniem go jako idealny substytut cukru.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness