Tłuszcze nienasycone - wszystko co powinnaś wiedzieć!

Tłuszcze nienasycone - wszystko co powinnaś wiedzieć!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

  Tłuszcze (w innym przypadku zwane lipidami, od greckiego zwroty lipos – tłuszcz)

pojawiają się we wszystkich żywych organizmach. W roślinach znajdują się przede wszystkim w nasionach i miąższu owoców, a w organizmie zwierząt i człowieka zaliczają się w skład komórek różnych narządów i ;. okazują się grupą związków organicznych o różnej konstrukcji, lecz mają wspólną cechę – okazują się nierozpuszczalne w wodzie, rozpuszczają się natomiast w rozpuszczalnikach organicznych, jak na przykład benzen, eter, chloroform i aceton.   Tłuszcze nasycone okazują się wielokrotnie utożsamiane z tłuszczami zwierzęcego. Nic więc dziwnego, że w ciągu ostatnich lat słychać bywa dużo głosów krytyki pod adresem kwasów tłuszczowych nasyconych. Tłuszcze nasycone obwiniano między innymi za przyczynianie się do choroby serca, i za podnoszenie poziomu cholesterolu. O samych nasyconych kwasach tłuszczach przeciętny człowiek wiedział mimo wszystko niewiele. pora zadać sobie pytanie: czym okazują się tłuszcze nasycone i czym różnią się od tłuszczów nienasyconych?   Tłuszcze nasycone - definicja Mianem tłuszczów nasyconych określa się nasycone kwasy tłuszczoweobecne w konkretnym źródle tłuszczu.

Mimo iż wielokrotnie odczuwa się je jako grupę, istnieje dużo różnych tłuszczów nasyconych,

a każdy z nich ma inne zastosowanie dla człowieczego ustroju i domniemane właściwości zdrowotne. Podobnie jak wszystkie tłuszcze, tłuszcze nasycone dostarczają energii człowiekowi, służą w przyswajaniu niektórych witamin i produktów odżywczych, i uczestniczą w konstrukcji błon komórkowych.   Źródłem kwasów nasyconych bywa m.in. masło, mięso Tłuszcze wielonienasycone - kiedy nie są korzystne? wołowe, jagnięcina, czy śmietana (123rf) Organizm człowieka ; wyprodukować potrzebną mu dawka tłuszczów nasyconych. z wyjątkiem podstawowych funkcji tłuszczów nasyconych zazwyczaj zalicza się nadprogramowe ich właściwości. analiz wykazały między innymi ich oddziaływanie przeciwbakteryjne, mimo wszystko należy mieć na uwadze, że nie wszystkie rodzaje tłuszczów nasyconych okazują się przebadane. Źródła tłuszczów nasyconych to: mięso wołowe, jagnięcina, wieprzowina, smalec, masło, śmietana, pełnotłuste mleko, sery żółte o dużej zawartości tłuszczu, olej kokosowy, masło kakaowe, olej palmowy i olej z ziaren palmowych. Tłuszcze, które w temperaturze pokojowej mają postać stałą, czyli masło, smalec, olej kokosowy i masło kakaowe, zawierają więcej tłuszczów nasyconych niż płynne oleje. jednak wszystkie tłuszcze i oleje okazują się mieszanką różnych rodzajów tłuszczu.

Mimo iż mięso wołowe posiada więcej tłuszczów nasyconych niż większość olejów,

ma w sobie więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych niż samych tłuszczów nasyconych. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe okazują się także w spektakularnych ilościach w znanej ze swoich właściwości oliwie z oliwek. Tłuszcze nasycone - tłuszcze nasycone a nienasycone Zarówno tłuszcze nasycone, więc nienasycone znajdują się w licznych produktach konsumpcyjnych, mimo wszystko ich wpływ na organizm człowieka nie bywa taki sam. Tłuszcze nienasycone mają pozytywny wpływ na etap kondycji serca, podczas gdy tłuszcze nasycone mogą szkodzić, podnosząc dawka niedobrego cholesterolu i przyczyniając się do kłopotów z sercem. Tłuszcze nasycone znajdują się nie jedynie w produktach zwierzęcego pochodzenia, alt2 ale i w żywności przetworzonej. Natomiast tłuszcze nienasycone zaliczają się w skład orzechów, awokado i oliwek.

Obecnie okazują się bardzo popularne między innymi dzięki

zdolności obniżania poziomu niedobrego cholesterolu i podwyższania poziomu dobrego cholesterolu. W związku z tym osoby, które pragną kontrolować własny cholesterol, powinny sięgać po produkty bogate w tłuszcze nienasycone i redukować konsumowanie tłuszczów nasyconych. Specjaliści od żywienia okazują się zgodni, że błyskawiczne diety redukujące konsumowanie tłuszczów do przynajmniej nie okazują się dobre dla kondycji. Tłuszcz bywa ze względu na to że ważny dla prawidłowego funkcjonowania człowieczego ustroju. okaże się wystarczające zatroszczyć się o to, by kuracji znalazły się odżywcze tłuszcze nienasycone i być ostrożni na to, by nie przesadzić z zawartością tłuszczów nasyconych. Tłuszcze to substancje, które nadają jedzeniu zasobny smak i odpowiednią strukturę. Najwięcej tłuszczów okazuje się w produktach ;, czyli w mięsie, nabiale i jajach, więc w orzechach i ziarnach. dużo ludzi drastycznie ogranicza zawartość spożywanych tłuszczów, ale specjaliści od żywienia mówią, że nie okazuje się to pozytywny pomysł. Tłuszcze okazują się przecież człowiekowi potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Aby w pełni korzystać z ich właściwości, należy oprzeć swoją dietę na tłuszczach nienasyconych i ograniczyć zawartość spożywanych tłuszczów nasyconych.   Wszystkie tłuszcze spełniają kluczowe funkcje w organizmie człowieka. służą w procesie absorpcji witamin A, alt3 D, E i K, chronią przed zimnem, dostarczają energii, uczestniczą w wytwarzaniu hormonów, okazują się składnikiem struktur błon komórkowych i nawilżają powierzchnię ciała. Niektóre tłuszcze okazują się mimo wszystko więcej lecznicze dla człowieka. okazują się to tłuszcze nienasycone. Wyróżnia się wielonienasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Te pierwsze znajdują się w roślinach, czyli ziarnach i orzechach, więc w olejach roślinnych, rybach i owocach morza. tymczasem jednonienasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w oliwie z oliwek, oleju z rzepaku, awokado i orzechach. Kwasy te korzystnie wpływają na stan organizmu serca i garnków. Z tego względu zaleca się włączyć je do własnego jadłospisu, ograniczając przy tym zawartość tłuszczów nasyconych i niezdrowych tłuszczów trans. Jak podkręcić zawartość tłuszczów nienasyconych diecie? Jeśli chcesz spożywać więcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, zacznij przyjmować oliwę z oliwek. bywa to ważny składnik kuchni śródziemnomorskiej, która słynie przecież z dobrego wpływu na zdrowie. trzeba skropić warzywa oliwą, by uzyskać pyszną i zdrową surówkę. Zapomnij o wyczerpujących sosach na bazie majonezu! Wykorzystaj także olej rzepakowy – ma delikatny smak i doskonale sprawdza się w kuchni. W twoim jadłospisie nie może zabraknąć także orzechów. okazują się one świetnym źródłem białka, co czyni z nich wartościową przegryzkę. Możesz jeść je pomiędzy posiłkami lub dodać do sałatki, owsianki lub jogurtu. Kolejnym alt4 źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych okazuje się awokado – może być składnikiem sałatek lub dodatkiem do kanapek.

W prawidłowej diecie powinny znaleźć się także produkty obejmujące

wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Istnieją 2 ich rodzaje – kwasy omega-3i kwasy omega-6. Kwasy omega-3 znajdują się w rybach, soi, orzechach włoskich i oleju z rzepaku. Natomiast kwasy omega-6 pojawiają się w różnych proporcjach w orzechach, ziarnach, zbożach i olejach roślinnych. Większość ludzi w krajach zachodnich konsumuje wystarczającą zawartość kwasów tłuszczowych omega-6, ale dość notoryczne okazują się niedobory kwasów omega-3. licznych profesjonalistów od żywienia okazuje się zdania, że spożywanie za bardzo dużej ilości kwasów omega-6 i za bardzo małej ilości kwasów omega-3 zwiększa niebezpieczeństwo stanów zapalnych i przewlekłych schorzeń. Aby nie doszło do takiego zaburzenia równowagi kwasów tłuszczowych w organizmie, zaleca się wzbogacić swoją dietę o produkty bogate w kwasy omega-3. trzeba to zrobić w szczególnie prosty sposób. trzeba przyjmować olej rzepakowy w miejsce kukurydzianego, jeść ryby 2-3 razy w tyg., a pomiędzy posiłkami przegryzać orzechy włoskie lub pestki dyni. Tłuszcze nienasycone to tak zwane dobre tłuszcze, które powinny znaleźć się diecie każdego człowieka. Należy pamietać, że produkty obejmujące nienasycone kwasy tłuszczowe okazują się zwykle bogate także w inne odżywcze produkty, dlatego spożywając je, redukujemy niebezpieczeństwo wystąpienia negatywnych dla organizmu niedoborów.

Garcinia SLM Sklep


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness