Światowy Dzień Walki z Cukrzycą - jak się przed nią uchronić?

Światowy Dzień Walki z Cukrzycą - jak się przed nią uchronić?

Redakcja

2017-08-03

brak komentarzy

Światowy Dzień zmagania się z Cukrzycą

(ang. World Diabetes Day) – międzynarodowe święto, obchodzone corocznie 14 listopada, w rocznicę urodzin odkrywcy insuliny, Fredericka Bantinga, ustanowione przez międzynarodową Federację Diabetologiczną (ang. International Diabetes Federation, IDF) w 1991 roku, w 70. rocznicę odnalezienia hormonu (1921). W 2006 roku Federacja rozpoczęła kampanię „Zjednoczeni na Rzecz Cukrzycy”, mającą zamiarze zwiększenie powszechnej świadomości społeczeństwa na temat cukrzycy. Odpowiadając na apel IDF i jej członków, i m.in. poparcie organizacji diabetologicznych z całego świata, magazynowanie Ogólne ONZ ogłosiło rezolucję na rzecz walki z cukrzycą (rezolucja 61/225 z 20 grudnia 2006), ustanawiając dzień 14 listopada

światowym Dniem Cukrzycy Narodów Zjednoczonych[1].jak  walczyć  z  cukrzycą

Uznano za konieczne zwiększenie wysiłków w celu promowania i polepszenia ludzkiego organizmu, oraz zagwarantowanie lepszego dostępu do zwalczania i edukacji diabetologicznej. Ogólnopolski Dzień Diabetyka obchodzony okazuje się tradycyjnie w Światowy Dzień Walki z Cukrzycą (14 listopada) czerwcu każdego roku[2] (choć dzień taki obchodzony był także pod koniec maja[3][4]). Nieprzypadkowo właśnie 14 listopada został uznany za Światowy Dzień walki z Cukrzycą. Właśnie tego dnia urodził się Frederick Bantenga- odkrywca insuliny (1921 rok),  hormonu regulującego stężenie cukru we krwi.

CUKRZYCAdieta  dla  cukrzyka

jest definiowana jako grupa schorzeń. Charakteryzuje się HIPERGLIKEMIĄ (podwyższonym poziomem cukru we krwi), która może być skutkiem defektu wytwarzania lub działania insuliny wydzielanej poprzez trzustkę (dokładniej komórki beta-trzustki). Hiperglikemia przeprowadza m.in. do: nadwyrężenia, zaburzenia i

niewydolności mnóstwo narządów,

Dr Farin

a w szczególności oczu, nerek, nerwów, serca i garnków. nazbyt późno wykryta i źle kontrolowana cukrzyca sprawia mnóstwo niebezpiecznych powikłań dla ludzkiego ustroju. rezultaty CUKRZYCY: Podstawowe kryterium: znaczny wzrost stężenie glukozy we krwi. najchętniej : ospałość, ogólne osłabienie, nieplanowana utrata wagi, zwiększony apetyt, zwiększone pragnienie, zwiększone oddawanie moczu. Inne skutki: nudności, alt2 zmęczenie, zaburzenia ostrości wzroku, notoryczne infekcje okolic narządów płciowych i zapach acetonu wyczuwalny w wydychanym powietrzu. Cukrzyca takich jak 1, cukrzyca takich jak 2, cukrzyca ciążowa, to jedynie niektóre ze znanych nam typów cukrzycy.  Ponad  90% ludzi cierpiących na cukrzycę, to osoby z cukrzycą takich jak 2! Z pewnością mała aktywność fizyczna, nieprawidłowe odżywianie, nadwaga i nadwaga, to czynniki wpływające na zwiększone niebezpieczeństwo rozwoju takie jak cukrzycy. nadwaga utrudnia kontrolę i sprawia gorsze wykorzystanie insuliny poprzez organizm. skutki cukrzycy takich jak 2 narastają powoli, dyskretnie i długo bez objawów.  

JAKĄ zestaw dań używać W CUKRZYCY takie jak 2jak  uchronić  się  przed  cukrzycą

? Nie ma specjalnej diety cukrzycowej. Należy mimo wszystko przestrzegać zasad racjonalnego żywienia. Spożywanie pokarmów jest zależna od wieku, płci, stanu kondycji, aktywności fizycznej. najważniejsze ZASADY RACJONALNEGO ŻYWIENIA W alt3 CUKRZYCY takie jak 2 Jedz 5-6 potraw dziennie. Jedz mało, ale często. Nie przejadaj się. Posiłki spożywaj o stałych porach i w jednakowych proporcjach każdego dnia. Pamiętaj o zjedzeniu ostatniego posiłków krótko przed snem (zapobiegniesz w taki sposób spadkowi cukru we krwi podczas snu). Zadbaj, aby zestaw dań była liczna w jarzyny (2-3 razy dziennie), owoce (1-3 razy dziennie), nabiał (1-3 razy dziennie). Klika razy w 7 dniach spożywaj ryby i chude mięsa. Ogranicz spożywanie części szkodliwych dla Twojego kondycji: tłuszczów nasyconych (smalec, tłuszcze zwierzęce), cukru (słodkie przekąski, dosładzanie, składniki z mąki pszennej), alkoholu, soli. Pij wodę mineralną, herbatę lub kofeinę bez cukru- unikaj słodzonych napojów, które okazują się źródłem naddanych kalorii. Spożywaj składniki o niewielkim indeksie glikemicznym.

Im wyższa wartość GI,

Instruktor Jazdy Konnej

tym szybciej i o większą wartość wzrośnie Twój „cukier” we krwi. składniki O alt4 małym GI (55): chipsy, słodycze, cukier, pieczywo pszenne, ryż biały, składniki z mąki pszennej, kukurydza prażona, owoce w syropach, piwo. produkty te skutkują tym znaczne różnice „cukru” we krwi i nie okazują się zalecane diecie. Gotuj al dente, w folii, na parze, grilluj.  Unikaj smażenia. Usuwaj widoczny tłuszcz z mięsa i wędlin. Pamiętaj, że ruch jest podstawą zwalczania. najrozsądniej jeśli odbywa się na rześkim powietrzu. Może to być: marsz (np. z kijkami), wolny bieg, jazda na rowerze, pływanie. Wysiłek fizyczny potrzebuje dodatkowej porcji złożonych węglowodanów przed, w trakcie i po jego zaprzestaniu. Zapobiegniesz w taki sposób hipoglikemii (niskiemu stężeniu cukru we krwi) UWAGA! Noś przy sobie coś słodkiego, na wypadek niedocukrzenia (osłabienie, zawroty głowy, pocenie się, uczucie głodu. Zapytaj swoich krewnych i znajomych czy już zbadali swój zakres „cukru”!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness