Zdrowe przekąski na diecie? Czy takie istnieją?

Zdrowe przekąski na diecie? Czy takie istnieją?

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Jak powstają dziury w serze, co znajdziesz w truskawkowym shak

e'u, ;, ile włosów łonowych zjadamy w ciągu całego życia. Te i inne ciekawostki znajdziesz w naszym artykule. 1. Puszka coli posiada 100 proc. dziennego zapotrzebowania na cukier.   2. Dzikie kury standardowo znoszą mniej więcej 15 jajek każdego roku, a na nowoczesnych fermach udało się tę ilość podnieść nawet do 300. 3. Shake truskawkowy z fast foodu posiada ok. 50 składniku chemicznych, które maja udawać odczucie smakowe truskawek.  4. Gorące jadłospis, ; zdecydowane w smaku przyprawy, np. czerwone papryczki, odchudzają. Zwiększają twój puls, poprzez co przyspieszają  także  przemianę materii.  5. Przeciętna osoba, która niejednokrotnie chodzi na główny posiłek do restauracji takich jak fast food, zjada mniej więcej 12 włosów łonowych każdego roku. Skąd one się tam biorą? trzeba się wyłącznie domyślać... 6. Jak powstają dziury w serze? Dziury w serze to po prostu puste przestrzenie w masie sera żółtego, które powstają w procesie jego dojrzewania na skutek produkowania się i gromadzenia dwutlenku węgla.  7. Najzdrowszym owocem bywa... kiwi. Regularne spożywanie kiwi wzmacnia odporność, skraca czas zwalczania infekcji, ochrania przed depresją i nowotworami. Obniża także pułap cholesterolu. Tłuszcz nie cieszy się świetną sławą orazzdrowe  przekąki  przepisy każdy, kto dba o zdrowie oraz kondycję, myśląc o nim, oczami myślach widzi niedrożne żyły oraz tętnice oraz kolejne centymetry w biodrach. Taki obraz wielokrotnie też malują kolorowe tygodniki oraz programy telewizyjne kuszące nas beztłuszczową dietą. Czy rzeczywiście tłuszcz to nasz wróg? Czy faktycznie sportowcy powinni go stronić od? Obok białek oraz węglowodanów, to właśnie tłuszcze, zwane czyli lipidami, przynależą do produktów odżywczych (makroelementów) zawartych we wszystkim, co codziennie trafia do naszego żołądka. W czasach prehistorycznych, kiedy uzyskanie pożywienia warunkowało przetrwanie, tłuszcze były najcenniejszym składnikiem związanym z trawieniem. Dostarczały najwięcej sfokusowanej energii. Dziś nie powinniśmy już poszukiwać produktów potrzebnych do przeżycia oraz tłuszcz przestał odgrywać kluczową funkcję w zaopatrywaniu nas w zapasy kalorii. Nadal mimo wszystko bywa potrzebny oraz 7 rzeczy, których nie wiesz o przekąskach! pełni dużo ważnych funkcji.   1. Tłuszcz znaczy „paliwo”! Tłuszcz to niewątpliwie bomba energetyczna – 1 gram tego składnika dostarcza aż 9 kcal, podczas gdy 1 g białka oraz węglowodanów to zaledwie 4 kcal oraz dlatego też ich spożywanie wymaga szczególnej kontroli. Czy oznacza to mimo wszystko, że w trosce o szczupłe oraz zdrowe ciało powinniśmy tłuszcze drastycznie redukować albo nawet w całości wyeliminować z naszej kuracji odchudzającej? Absolutnie nie! Wręcz przeciwnie! są kategorie, w których odpowiednie przygotowanie startowe powinna uwzględniać tłuszcze, gdyż to one w dłuższej perspektywie zapewniają nam niezbędną energię do kontynuowania wysiłku.   2. Mity, oszustwa oraz kuracji odchudzającej Myśląc o tłuszczu jako elemencie codziennego jadłospisu, mamy tendencję do popadania w skrajności. szybkie  oraz  zdrowe  przekąskiStąd z jednej strony sławę specyfików zawierających 0% tłuszczu, a z drugiej sukces diet wysokotłuszczowych (np. Kwaśniewskiego czy Atkinsa). Ku zaskoczeniu licznych, w przypadku tych pierwszych padamy ofiarą niskotłuszczowego oszustwa. W myśl powiedzenia „natura nie znosi próżni”, producenci żywności zastępują tłuszcz innymi składnikami. Wcale dla nas nie tak dobrymi – zagęstnikami, konserwantami, skrobią

modyfikowaną, inuliną czy gumą ksantanową.

Te wypełniacze miejsca po tłuszczu sprawiają, że wartość kaloryczną tych specyfików bywa wielokrotnie wyższa niż „tłuszczowego” pierwowzoru. tymczasem kuracji odchudzającej oparte na wysokotłuszczowych produktach są wielokrotnie szkodliwe, ze względu na to że nie biorą pod uwagę rodowodu tłuszczów. Jak wielokrotnie w życiu bywa, najlepszą receptą bywa złoty środek. Zdrowa dietę powinna składać się z ok. 30% energii pochodzącej z tłuszczu, co przy dziennym menu o składniki 2000 kcal, wynosi 50–70 g. Przeczytaj także  6 rzeczy o paliwie dla sportowca   3. Po co nam tak naprawdę tłuszcz? Poza funkcją energetyczną, niezbędną np. dla zawodników, pełni on też istotną funkcję w przyswajaniu witamin poprzez nasz organizm. Część z nich (A, D, E oraz K) bywa przecież rozpuszczalna wyłącznie w tłuszczach, co w praktyce oznacza, że np. sałata z pomidorami oraz marchewką, choć wydaje się alt2 bombą multiwitaminową, bywa dla naszego organizmu bezużyteczna, jeśli nie polejemy jej odrobiną oliwy. Tłuszcze są też głównym źródłem materiału zapasowego dla naszego organizmu oraz wyzwalają uczucie sytości – eliminują wydzielanie soku żołądkowego oraz umożliwiają wykonywanie przerw między posiłkami. Utrzymują ciepłotę ciała oraz mogą adaptować się w niskiej temperaturze. Magazynują wodę, są składnikiem błon komórkowych oraz zaliczają się w skład licznych hormonów.   4. Tłuszcz tłuszczowi nierówny Wyróżnić da się szczególnie dużo rodzajów tłuszczów oraz według rozmaitych kryteriów je zbierać – stąd ich dużo twarzy, niekoniecznie dobrych. Tłuszcz może być naszym sprzymierzeńcem, ale też wrogiem – wszystko bywa zależna od tego, jaki rodzaj oraz w jakich proporcjach wybierzemy. Tłuszcze da się rozpisać na roślinne oraz zwierzęce, stałe oraz płynne, nieskomplikowane oraz złożone, mimo wszystko najistotniejszy dla naszego organizmu bywa podział na: nasycone: powstają w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak masło, smalec, jaja, mleko i w niektórych olejach roślinnych (w temperaturze pokojowej przyjmują one kondycję stałą, np. w oleju kokosowym oraz palmowym). To właśnie ta grupa wymaga szczególnej ostrożności (spożywanie tłuszczów nasyconych ; przekraczać 6% wszystkich dostarczanych dziennie kalorii) oraz w nadmiarze może być szkodliwa dla naszego organizmu – m.in. podnosi ilość niedobrego cholesterolu. nienasycone (jednonienasycone oraz wielonienasycone): najlepsze dla naszego organizmu,

znajdują się je w olejach roślinnych (płynnych w temperaturze pokojowej), tłustych morskich rybach, migdałjak  zrobić  przekąski

ach, awokado, pestkach nasion, oliwkach oraz orzechach. Zapobiegają chorobom serca, obniżają ilość niedobrego cholesterolu oraz normują ilość cukru we krwi. Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 (tłuste ryby morskie, glony, siemię lniane, orzechy, nasiona chia) oraz omega-6 (oleje roślinne, pestki, nasiona) – to właśnie one pomagają przyswajać witaminy. Choć omega-3 oraz -6 są niezbędne w naszej kuracji (nie potrafimy ich syntetyzować sami) oraz szczególnie dla nas odżywcze, ich działanie wzajemnie się wyklucza, a za bardzo duża ilość jednego z nich zaburza równowagę w organizmie – np. omega-3 rozrzedzają krew, podczas gdy omega-6 ją zagęszczają. Idealny stosunek alt3 płciowy płciowy kwasów omega-6 do omega-3 to 4:1. Żółty ser to jeden z najpopularniejszych składniku naszej kuracji odchudzającej. ochoczo przygotowujemy z nim kanapki, rozmaite przekąski, dania obiadowe. bywa niezastąpiony na pizzy oraz w fondue. Nie bywa już tajemnicą, że dziur w serze nie robią myszy. Sprawdźcie mimo wszystko, czego dodatkowo o nim nie wiecie! 10 rzeczy, których nie posiadasz terminy o żółtym serze 1. Przeciętny Polak zjada każdego roku 12 – 13 niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów sera.       This is a modal window. Materiał wideo nie może być załadowany, ze względu na to że zagrał problem z siecią albo format nie bywa obsługiwany To mniej więcej kilograma w ciągu miesiąca. Nienajgorszy wynik, fakt? 2. Początki żółtego sera miały miejsce w jagnięcych żołądkach. Produkcja sera rozpoczęła się w starożytnej Anatolii. Mleko transportowano w bukłakach, czyli naczyniach zrobionych z jagnięcych żołądków. Pod wpływem wstrząsów oraz temp. mleko fermentowało, a masę serową rozpoczęto odciskać oraz pakować do specjalnych koszy. Bez strachu, dzisiaj proces wytwarzania sera wygląda już trochę czyli. 3. Brie, Camembert oraz Gouda to nazwy miejscowości. Gouda to miasto w Holandii. Brie oraz Camembert leżą we Francji. We wszystkich tych miastach wytwarza się sery. Nazwy nie są mimo wszystko zastrzeżone, dlatego nie każdy ser Gouda pochodzi z Holandii. 4. W Anglii każdego roku odbywają się zawody w staczaniu sera ze wzgórza. Tradycja ta sięga początków XIX wieku. Na wzgórzu Cooper's Hill zbierają się śmiałkowie, którzy starają się dogonić spuszczony w dół cały ser. Szczytna idea pozostaje ideą, ze względu na to że ser nabiera szybkości nawet do 100 km/h. Wygrywa zatem taki, który najprędzej zbiegnie na dół oraz dotknie sera. 5. Przy modelowaniu deski serów obowiązuje etykieta. Gdyby przyszło komuś gościć istotną osobistość, trzeba posiadać na uwadze o etykiecie. Sery układa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zaczynamy od lekkich, kończymy na bardziej wyrazistych, za bardzo dużo ważących oraz ostrych. – Zgodnie z alt4 tą zasadą pierwszy z rodzajów powinien być najłagodniejszy z każdych, np. Aldamer, ostatni a najintensywniejszy. Do wykreowania smakowitej serowej kompozycji użyjmy 3-5 różnych rodzajów sera. Aby sery nie wyschły, należy pokroić je wprost przed podaniem. Serwowane sery najdogodniej wyjąć z lodówki na ok. 45-60 minut przed spożyciem, żeby miały temperaturę pokojową. Dla jednego gościa powinniśmy przewidzieć ok. 20-50 g każdego rodzaju specjału. Sery podaje się zwykle w towarzystwie winogron oraz orzechów – radzi Ewa Polińska z firmy MSM Mońki. 6. 15 niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów sera wysłano dawniej w kosmos. konkretny holenderski astronauta miał rozpocząć misję na Międzynarodowej Stacji

Kosmicznej. Zwrócił się mimo wszystko z prośbą do NASA o wysłanie w kosmos także jego ulubionego sera Old Amsterdam,

ze względu na to że nie wyobrażał sobie kilku miesięcy bez tego specjału. Kosmonauta zgodę otrzymał, a ser wyleciał w kosmos. 7. Żółty ser bywa jednym z przeważnie kradzionych artykułów konsumpcyjnych na świecie. Wiadomo dlaczego. bywa pyszny. 8. Żółty ser ochrania zęby. Spożywanie żółtego sera podnosi pH płytki nazębnej. Dzięki temu redukuje ryzyko rozwoju próchnicy oraz stany zapalne dziąseł. Co interesujące, zbadano, że u osób konsumujących mleko czy jogurt pH nie zmieniało się. Działo się tak jedynie w przypadku amatorów żółtego sera. 9. polskie sery żółte zawierają mnie soli niż w pozostałych państwach Unii Europejskiej. inaczej niż pozostałych państw Unii Europejskiej, sery tworzone w naszym kraju zawierają niewielką zawartość soli. W Polsce jej zawartość oscyluje na pułapie 1,5 procentach, a w Europie to już ok. 2,5 procentach 10. Ser żółty posiada więcej wapnia niż ser twarogowy. W 100 gramach chudego białym serze znajduje się średnio 96 mg wapnia, a w 100 gramach sera gouda już 807 mg. – Dziennej dawce wapnia bywa odpowiedzialna pięć plastrów sera żółtego. Ponadto, wapń z serów żółtych bywa prosto przyswajalny oraz trawiony poprzez organizm, ze względu na to że wiąże się z jednym z białek – kazeiną – wyjaśnia Ewa Polińska.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness