Zdrowe kolacje na jesień - koniecznie musisz je wypróbować!

Zdrowe kolacje na jesień - koniecznie musisz je wypróbować!

Redakcja

2017-08-07

brak komentarzy

Rozgrzej garnek, wlej oliwę, po sytuacji wsyp pokrojone pieczarki, a gdy się lekko zarumienią, wrzuć pokrojoną w kostkę cebulę. Kiedy cebula okaże się szklista, dodaj pokrojony w plastry czosnek i majeranek i cząber. minutę podsmaż. następnie zalej całość zimną wodą, a gdy woda okaże się gorąca, ale nie wrząca, wrzuć kapustę kiszoną, następnie ziele angielskie, liście laurowe i szczyptę kurkumy. Po sytuacji wsyp kaszę jaglaną, marchewkę, kartofle, seler, pietruszkę i suszone grzyby. Dodaj pieprz  i sól do smaku. Gotuj zupę, aż jarzyny będą miękkie. Na talerzu posyp posiekaną natką pietruszki. Do gotującej wody mineralnej wrzuć kartofle, marchew i wypłukane płatki z płatków owsianych. Wlej oliwę, po sytuacji wrzuć por.  Dodaj szczyptę soli i posiekaną natkę pietruszki, a następnie szczyptę kurkumy. Całość ozdrobnij na krem. Jeśli zupa okazuje się za gęsta, możesz dolać trochę gorącej wody mineralnej. podwieczorek to posiłek, którym (jak mawiają mądrzy) powinniśmy pogrupować się z wrogiem, choć ja zawsze zachęcam do przygotowywania pysznych, prawidłowych kolacji i dzielenia się nimi z przyjaciółmi. Dlatego, że posiłek jedzony w miłym towarzystwie to doskonałe zwieńczenie dnia i w sumie (dla licznych) jedyny posiłek, który może być zjedzony w spokoju. Tym więcej wykorzystajmy taki czas na coś odżywczego- jedynie dla ciała, ale również dla naszej psychiki.kolacje  jesienne

Co jeść na zdrową kolację?

podwieczorek musi być pełnowartościowym jedzeniem czyli zawierać wszystkie niezbędne substancje. Zadbaj o dobre źródła Zdrowe jesienne kolacje białka, złożone węglowodany, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, ale również o zestaw witamin i minerałów. Dzięki prawidłowo zbilansowanemu posiłkowi umożliwisz Twojemu organizmowi porządny wypoczynek w nocy. mimo wszystko, aby odnowa była możliwa należy przestrzegać kilku zasad: Nie jeść nazbyt mnóstwo. nadto wielka wartość kaloryczna posiłku spowoduje, że nie będziemy świetnie spać, obudzimy się niewyspani, a nasz organizm nie okazuje się miał szans na uporanie się tego dnia z nadwyżką energii dostarczonej z pożywieniem. Pamiętaj: niskokaloryczna, zdrowa posiłek wieczorny też może być sycąca. Nie jeść nazbyt późno. nadto późna posiłek wieczorny to gwarantowane problemy z zaśnięciem, obciążone organy wewnętrzne i zwyczajnie dyskomfort, którego chcemy uniknąć. oprócz tego, jeśli czujesz niechęć do spożywania śniadań to być może jadasz nazbyt późne i nazbyt znaczne kolacje? dobrze jeść nie później niż 2-3 h przed snem. Choć bywa to oczywiście indywidualną kwestia. Jeśli cierpisz na przypadłości układu pokarmowego, cukrzycę albo inne problemów dietozależne to z pewnością otrzymasz konkretne rady od własnego dietetyka. Nie jeść nazbyt prędko. Czasem naprawdę nie zaleca się serwować sobie nazbyt długiej przerwy między kolacją a śniadaniem. Na bardzo wczesne kolacje (albo w regule ich niedobór) decydują się zwłaszcza ci, którym okazuje się zależne na redukcji masy ciała. W taki sposób da się sobie mimo wszystko zaserwować raptowny spadek poziomu glukozy we krwi, rozregulowanie metabolizmu, ale również w nocy pielgrzymki do jadalni, kiedy obudzi Cię burczenie w brzuchu albo nawet rozgrzewające  kolacje  />„ssanie” w żołądku. Dotyczy Cię to szczególnie, jeśli zaliczasz się do „sów” i odwiedzasz bardzo późno spać. Nie jeść czynników ciężkich. Jeśli zjesz coś ciężkiego, możesz spodziewać się jedynie kłopotu ze strony układu pokarmowego, ale problemów z zaśnięciem czy nawet koszmarów. Wierz mi, że służę tu za przykład. W czasach przed potomkiem (tak, u matek i ojców czas dzieli się na taki „przed” i „po narodzinach dziecka”) potrafiłam nie jeść za mnóstwo w ciągu dnia, a posiłek wieczorny była dla mnie w szczególności obszernym (i niespecjalnie leczniczym) jedzeniem. Moje sny z tamtego momentu biją na łopatki książki Kinga. Aby nie brać z tamtej mnie przykładu zrezygnuj zatem z potraw smażonych, tłustych i bogatych w nieskomplikowane na kolację. Włączyć do menu ciepłe kolacje.

Brûleur de graisse

Obróbka termiczna (oczywiście chodzi mi tu o gotowanie, duszenie,

Crossfit dla początkujących

palenie z bardzo ograniczoną ilością tłuszczu) poprawia strawność substancji, a więc organizm ma, kolokwialnie mówiąc, mniej roboty w ciągu nocy. Ciepłe kolacje szczególnie polecam w czasie jesienno-zimowym, ale również osobom odchudzającym się. Tu prym wiodą lekkie warzywne zupy. dostosować rodzaj kolacji do swoich potrzeb. Rodzaj kolacji okazuje się zależne zazwyczaj od naszych preferencji, zapotrzebowania człowieczego ustroju, również schorzeń z którymi się borykamy. Jeśli posiadasz np. problemy z zaśnięciem zatroszcz się o dobre źródła magnezu w ostatnim posiłku. Zrezygnuj z czarnej, ale również zielonej herbaty, bo okazują się to napoje przyspieszające (o niewielkiej czarnej nie wspominam, alt3 bo to oczywiste). w miejsce tego wybierz napary z ziół np. z melisy albo lipy. oto moje pomysły na proste i zdrowe kolacje wertując przepisy zapewne zauważysz, że wszystkie bazują na podobnych składnikach i podobnym sposobie zrobienia. zazwyczaj pojawiają się u mnie duszone jarzyny, rośliny strączkowe, ryże, kasze, ale również orzechy czy nasiona i pestki. Jeśli jedynie zaczynasz przygodę z dietą roślinną pamiętaj, aby stopniowo wprowadzać do diety rośliny strączkowe i inne składniki bogate w błonnik. z upływem czasu Twój organizm przyzwyczai się do takie jak spożywania. 1. Pieczarki faszerowane soczewicą okazuje się to danie lekkie, zdrowe, a przy tym całkiem nieźle się prezentuje.

Przykład dania, które bywa sycące, a przy tym niskokaloryczne. co  jeść  jesienią

2. Risotto z kiełkami i warzywami Risotto to również bardzo ładny pomysł na zdrową kolację. Szczególnie takie. ubóstwiam dorzucać do niego algi. Wzbogacają danie smakowo, a do tego odżywczo. 3. Dziki ryż z warzywami Dziki ryż nie bywa tak naprawdę ryżem. Nie przypomina w smaku ryżu brązowego, bywa specyficzny i świetnie wzbogaca naszą menu. Z warzywami smakuje i prezentuje się wspaniale. 4. jarzyny w sosie sezamowym z kaszą jaglaną Danie może nie wygląda imponująco, ale ja ubóstwiam takie „resztki z tygodnia”. Jeśli pozostało Ci trochę warzyw i nie masz zwroty, co z nimi zrobić to… już wiesz. ;-) Papryki da się faszerować dosłownie wszystkim. To mój ukochany farsz. Kalafior zwykle robię alt4 na św., ale w sezonie na kalafior to danie występuje na naszym stole również wyjątkowo zazwyczaj. taka zupa to świetna, rozgrzewająca, zdrowa posiłek wieczorny. i takie rozgrzanie przyda się jedynie w sezonie jesienno-zimowym, ale również w czasie wiosenno-letnich huśtawek pogodowych. Jesteś sportowcem? Potrzebujesz solidnej porcji białka? Żaden problem. 9. Kanapki z uwielbianą pastą roślinną Przykładem niech okazuje się pasta z soczewicy i warzyw w postaci korzenia. ubóstwiam roślinne pasty na bazie roślin strączkowych, bo da się do nich dodać dosłownie wszystko i (równeż) przemycić niespecjalnie lubiane składniki. Możesz wybrać dowolną roślinną pastę do pieczywa i podać ją z ulubionym chlebem i warzywami. 10. Tofucznica Tofucznica sprawdzi się doskonale jedynie na śniadanie, ale również na ciepłą, zdrową kolację. okazuje się to dziecinnie proste i błyskawiczne w przygotowaniu danie. Ciecierzycę zalać dużą zawartością płynu, moczyć przez noc. Następnego dnia odcedzić i wypłukać. Ponownie zalać wodą i mniej więcej 2 godzin powoli gotować do miękkości pod przykryciem. Ciecierzyca nie może być twarda, ale musi być jędrna. Posolić pod sam koniec gotowania, aby nie stwardniała. następnie odcedzić i wystudzić. Pomidory, oliwki i kapary odsączyć z zalew. Pomidory pokroić w drobną paczuszkę, oliwki w plastry. Czosnek drobno posiekać i dodać razem z kaparami do ciecierzycy. Do octu balsamicznego dodać sól (według uznania) i dokładnie wymieszać. następnie wlać oliwę i zn.w dokładnie wymieszać. Całość posypać posiekanymi listkami bazylii i natki pietruszki.

 

Zobacz też 

Opaski tyvek

Femmax Działanie

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness