Zdrowe odżywianie dla dzieci i młodzieży - piramida żywności i aktywności fizycznej

Zdrowe odżywianie dla dzieci i młodzieży - piramida żywności i aktywności fizycznej

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Dlaczego Piramida dla pociech?zdrowe  spożywanie  dla  dzieci

Nieprawidłowy sposób odżywiania oraz niedobór aktywności fizycznej niesie za sobie mnóstwo negatywnych konsekwencji dla człowieczego ustroju człowieka. W szczególności młody organizm okazuje się wrażliwy na niedobory lub nazbyt olbrzymie picie witamin, substancji mineralnych lub odżywczych. więc niedobór aktywności fizycznej okazuje się powiązany z występowaniem mnóstwo problemy w wieku dorosłym. Obok dbania o prawidłowy rozwijanie się młodego człowieczego ustroju niezwykle ważne okazuje się dodatkowo, iż właśnie w okresie dzieciństwa kształtują się nawyki. trzeba już obecnie zatroszczyć się o przyszłość potomka oraz nauczyć go zasad zdrowego życia, gdyż nawyki wprowadzone w dzieciństwie są powielane w dorosłym życiu. Zadbajmy o to, aby były to zdrowe nawyki. najważniejsze modyfikacje. W porównaniu do piramidy z 2009 roku były wprowadzone dwie olbrzymie modyfikacje. zmiany te popieram w 100% oraz szczególnie się cieszę, że były podkreślone poprzez IŻŻ. Tak jak w Piramidzie dla dorosłych dodatkowo oraz w   jak  odżywiać  dziecko  Piramidzie dla pociech oraz nastolatków obecnie to jarzyny oraz owoce stanowią fundamentalną grupę składników spożywczych, które powinny być spożywane codziennie w jak największej ilości. Zmiana ta okazuje się spowodowana wynikami analiz nad pozytywnym oddziaływaniem na zapobieganie chorobom nowotworowym, cukrzycy, chorobom układu krwionośnego oraz pozytywnemu wpływowi na funkcjonowaniu całego człowieczego ustroju.   kopalnia: IŻ 2016, opracowanie pod zwierzchnictwem prof. M. Jarosza IŻŻ obok prostych do zapamiętania 10 zasad podaje dodatkowo ich rozwinięcie oraz zwraca uwagę na szereg równie istotnych substancji. 1. Jedz posiłki regularnie ( 5 pokarmów co 3-4 60 minut) Została zwrócona uwaga na to, iż spożywanie oraz śniadania poprzez pociech oraz młodzież okazuje się niezwykle ważne dla ich rozwoju oraz sprawności fizycznej. 2. jarzyny oraz owoce jedz jak najchętniej oraz w jak największej ilości jarzyny oraz owoce zawierają polifenole, antyoksydanty, wit. oraz mikro oraz makroelementy oraz błonnik pokarmowy. Najwięcej właściwości zachowują podawane w nieprzetworzonej formie, zatem zaleca się spożywanie porcji świeżych Piramida żywienia i aktywności fizycznej dla dzieci i młodzieży warzyw oraz owoców w ciągu dnia. Zimą, gdy dostęp do świeżych składników okazuje się bardzo mniejszy, warto sięgać po mrożonki. Należy też pamietać, że kolorowa kuracja dietetyczna jedynie uatrakcyjnia wizualnie nasze dania, również dostarcza nam mnóstwo ważnych substancji odżywczych. Każde jarzyny oraz owoce w odrębnych kolorach dostarczają odrębnych cennych substancji. Dlatego pamiętajmy o urozmaicaniu.  W tym podpunkcie nie ma podanej zalecanej ilości warzyw oraz owoców. Podkreślono jedynie fakt, iż warzyw należy spożywać większą ilości niż owoców 3. Jedz substancje zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste. Pełnoziarniste substancje zbożowe to olbrzymie kasze, brązowy ryż, zdrowe płatki zbożowe mąka oraz pieczywo razowe, ciemne makarony. Ta grupa składników okazuje się liczna w wit. z grupy B, błonnik pokarmowy. wpływają na utrzymanie prawidłowej masy ciała oraz prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, znajomość oraz koncentrację. Stanowią kopalnia węglowodanów złożonych, które dostarczają energii poprzez kilka godzin po ich spożyciu.. W tym punkcie podkreślono istotę czytania etykiet oraz zwrócenie uwagi na jakość kupowanych składników. Nie każde ciemne pieczywo czy makaron są pełnoziarniste. wielokrotnie są one barwione oraz dokładane są do nich cukier oraz nadmiar soli. 4. Codziennie pij co najmniej 3-4 kubka mleka.

Możesz je zastąpić jogurtem bezpiecznym, kefirem oraz częściowo serem.

Produky mleczne są najlepszym źródłem wapnia leczeniu, stanowią dodatkowo dobre kopalnia białka a fermentowane substancje mleczne dostarczają pozytywną mikroflorę jelitową. 5. Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych oraz jajka. zabierz chude mięso. Ograniczaj picie składników mięsnych przetworzonych Źródłem białka leczeniu pociech powinny być jedynie mięso oraz substancje mięsne, również oraz nasiona roślin strączkowych, jaja oraz ryby. Rośliny strączkowe są źródłem witamin z otyły B, zawierają szczególnie małą dawkę tłuszczu. Jaja wg zaleceń trzeba spożywać kilka razy w tyg.. Ryby – szczególnie dobre kopalnia nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Spożywanie ryb co najmniej 2 razy w tyg. wspomaga prawidłowy rozwijanie się oraz funkcjonowanie mózgu oraz układu krwionośnego. Należy natomiast ograniczyć przetworzone substancje mięsne, mogą bo stanowić przyczynę rozwoju niektórych nowotworów. w miejsce przetworzonych kupnych składników warto wybrać mięso alt2 oraz samemu przygotować z niego dania 6. Ograniczaj picie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi Oleje roślinne stanową drogocenne kopalnia nienasyconych kwasów tłuszczowych, które m. In. zapobiegają występowaniu problemy układu krążenia. W tłuszczach zwierzęce zawierają dużą dawkę kwasów tłuszczowych nasyconych, które korelują z występowaniem tych problemy. Polecanym poprzez IŻŻ tłuszczem roślinnym okazuje się olej rzepakowy. Należy zapamiętać, iż nie powinniśmy smażyć na olejach roślinnych tłoczonych na chłód. Do obróbki cieplnej nadają się rafinowane oleje lub oliwa z oliwek. 7. Unikaj spożycia cukru, słodyczy oraz słodkich napojów. Zastępuj je owocami oraz orzechami. Przede wszystkim słodycze nie powinny zastępować zdrowego jedzeniu. Zawierają w sobie jasne: glukozę, sacharozę, syrop glukozowo-fruktozowy oraz ; sztucznie utwardzany tłuszcz zawierający izomery trans.zdrowe  spożywanie  dla  młodzieży Dostarczają do naszego człowieczego ustroju tylko energię beż żadnych pozytywnych dla naszego zdrowa oraz rozwoju substancji. okazują się czynnikiem sprawczym nadwagi, sprzyja rozwojowi cukrzycy typy II, miażdżycy chorobom układu krążenia. odczucie smakowe słodki okazuje się uzależniający, dlatego tak mnóstwo pociech ochoczo po niego sięga. Słodycze zastąpić należy: orzechami, suszonymi owocami, owocami. 8. Nie dosalaj potraw. Unikaj słonych przekąsek oraz składników takie jak Fast food. Przetworzone substancje zawierają szczególnie spory dodatkowo soli (NaCl). Wraz ze zdrową dietą spożywamy wystarczającą dla naszego człowieczego ustroju dawkę sodu (Na). Dlatego powinniśmy zrezygnować z dosalania potraw. nadmiar sodu to jeden z czynników rozwoju wysokiego ciśnienia tętniczego, miażdżycy, udarów. Sól trzeba zastąpić mieszankami ziół. 9. Pamiętaj o piciu h2o do jedzeniu oraz między posiłkami Zaleca się 5-6 szklanek h2o codziennie. Nawet niewielkie odwodnienie naszego człowieczego ustroju przynosi objaw takie jak: ból głowy, zmęczenie, niedobór energii, problemy z koncentracją.  Nie należy dawać dzieciom do picia słodzonych napojów lub wód smakowych itp. trzeba zadbać, aby pociech miały nieprzerwany dostęp do h2o w ciągu dnia, w szczególności przy wzmożonej aktywności fizycznej. 10. bądź codziennie aktywny ruchowo w szkole oraz poza szkołą Codzienna aktywność, poprzez co najmniej 60 minut dziennie okazuje się zalecana, alt3 aby utrzymać kondycję fizyczną oraz intelektualną oraz umożliwić prawidłowy rozwijanie się młodego człowieczego ustroju. Dłuższe ćwiczenia mogą przynieść więcej korzyści. Zaleca się, aby pociech oraz młodzież, co najmniej 3 razy w tyg. wykonywała ćwiczenia potęgujące oraz rozbudowujące tankę mięśniową. Co zyskuję postępując z godnie z piramidą? używając zasady obecne w piramidzie możemy w prosty sposób komponować zbilansowany zestaw dań dla pociech oraz nastolatków. Dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji pomiędzy wyrobami spożywczymi zyskać możemy gwarancję ze leczeniu pociech nie zabraknie substancji odżywczych nieodzownych im do prawidłowego rozwoju fizycznego oraz intelektualnego. osiągamy gwarancję ze pociech odżywiają się w najwłaściwszy osiągalny sposób dla ich sprawności fizycznej,

dzięki czemu mogą uniknąć mnóstwo problemy w dorosłym życiu.

„Spożywanie zalecanych w Piramidzie składników spożywczych w odpowiednich dawkach oraz proporcjach oraz codzienna aktywność fizyczna są kluczem do sprawności fizycznej, prawidłowego rozwoju oraz dobrych wyników w nauce.” (IŻŻ, 2016) Na początku 2016 roku, po kilku latach przerwy, Instytut Żywności oraz Żywienia zaktualizował Piramidę Zdrowego Żywienia oraz Aktywności Fizycznej dla ludzi dorosłych sprawdź tutaj. Niedawno ukazała się dodatkowo nowa piramida oraz zasady zdrowego żywienia z nią związane, skierowane do najmłodszych oraz młodzieży. modyfikacje są podobne: Aktywność fizyczna znalazła się u podstawy piramidy – przynajmniej 30 minut dziennie jarzyny oraz owoce wskoczyły na poprzednie miejsce suplementów zbożowych – czyli grupę suplementów, które powinniśmy spożywać w największej ilości  – w proporcji 3:1, co najmniej 400 g w kilku porcjach, najlepiej do każdego spożywania składniki zbożowe – z całościowego przemiału, pełnoziarniste, razowe, kasze – prawie w kolejnymi spożywania Na wyższych lokalizacjach znalazł się nabiał oraz składniki białkowe. Tłuszcze – ponowne zredukowanie tłuszczów zwierzęcych, na rzecz olejów roślinnych. Podkreślono więc niezwykle istotną funkcję płynu w codziennej kuracji. Zalecono unikanie cukry, słodyczy oraz soli ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA związane z Piramidą Zdrowego Żywienia oraz Aktywności Fizycznej pociechy oraz nastolatków 1.Jedz posiłki regularnie (5 pokarmów co 3-4 godziny). 2. jarzyny oraz owoce jedz jak bardzo często oraz w jak największej ilości. 3. Jedz składniki zbożowe, zwłaszcza alt4 pełnoziarniste. 4. Codziennie pij co najmniej 3-4 filiżanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem sprawdzonym, kefirem oraz – częściowo – serem. 5. Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych oraz jaja. kupuj chude mięso. Ograniczaj spożywanie suplementów mięsnych przetworzonych. 6. Ograniczaj spożywanie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi. 7. Unikaj spożycia cukru, słodyczy oraz słodkich napojów. Zastępuj je owocami oraz orzechami. 8. Nie dosalaj potraw. Unikaj słonych przekąsek oraz suplementów rodzaju fast food. 9. Pamiętaj o piciu płynu do spożywania oraz między posiłkami. 10. bądź codziennie aktywny ruchowo w szkole oraz poza szkołą. awierać co najmniej 5 porcji części kuracji odchudzającej zbożowych, które okazują się przede Zasada 5. dotyczy grupy: mięso, ryby, jaja oraz nasiona roślin strączkowych, orzechy. Mięso, ryby, jaja oraz ich przetwory okazują się w kuracji źródłem pełnowartościowego białka, żelaza, cynku oraz witamin z grupy B. bo nasiona roślin strączkowych oraz orzechy okazują się dodatkowo źródłem wartościowego białka oraz licznych cennych substancji mineralnych oraz witamin, włączone okazują się do grupy części kuracji odchudzającej mięsnych. Z części kuracji odchudzającej mięsnych należy wybierać rodzaje o małej zawartości tłuszczu (drób, wołowina, cielęcina). Ryby morskie (jak makrela, śledź oraz sardynka), dobrze spożywać ze względu na zawartość w nich korzystnych dla sprawności fizycznej wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy n-3 oraz wit. D. Zasada 6: jarzyny oraz owoce powinny być spożywane kilka razy dziennie w ramach głównych składników oraz pojadania (co najmniej 5 porcji dziennie). W kuracji powinna uwzględniać różnorodne jarzyny (m.in. zielone: np. sałata, brokuł, szpinak, czy jarzyny pomarańczowe: np. marchew, pomidor, dynia). zestaw dań należy też wzbogacać w owoce, zarówno świeże, oraz mrożone albo suszone oraz w mniejszej ilości w soki. jarzyny oraz owoce dostarczają substancji mineralnych, witamin oraz flawonoidów. okazują się głównym źródłem witamin antyoksydacyjnych (C, E, karotenów), które mają oddziaływanie przeciwmiażdżycowe oraz przeciwnowotworowe. Ponadto okazują się źródłem błonnika regulującego działania przewodu pokarmowego. zaleca się mimo wszystko przyswoić, że owoce oraz soki owocowe z wyjątkiem wartościowych witamin oraz błonnika, dostarczają sporych ilości cukrów prostych, których spożywanie musi być mimo wszystko ograniczane. Dlatego też należy spożywać więcej warzyw niż owoców, a wśród soków wybierać raczej warzywne albo owocowo-warzywne.

 

Zobacz też 

FormExplode Cena


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness